Svi načini da momentalno snizite visok krvni pritisak

Podeli:
Foto: Profimedia

Visok krvni pritisak je ozbiljno stanje koje može skratiti vaš život - zato se o ovoj tegobi vredi informisati.

Do visokog krvnog pritiska dolazi kada se krvni sudovi suze ili postanu manje fleksibilni, zbog čega krv putuje kroz njih sa većom silom.

To može izazvati štetu, jer povećava rizik od srčanih bolesti, moždanog udara i demencije. Zato je važno da učinite sve što možete da pritisak održite u zdravom opsegu.

Prvenstveno, uvek pratite savete svog lekara, a postoji još načina da regulišete krvni pritisak skoro trenutno.

Stiskajte lopticu

Redovno vežbanje je odličan način za smanjenje krvnog pritiska, jačanje srca i poboljšanje opšteg zdravlja. Ali jedan potez posebno može sniziti vaš krvni pritisak – stiskanje nečega, kao što je loptica. Naučnici kažu da ovaj pokret može da snizi vaš krvni pritisak za 10 procenata podstičući vaše arterije da se opuste.

Preskočite cigaretu

Stručnjaci kažu da pušenje cigarete trenutno podiže krvni pritisak za 5 do 10 mm/Hg. Čini se da je nikotin odgovoran za brzo i privremeno povećanje. Ali toksini u dimu cigareta mogu oštetiti arterije, čineći visok krvni pritisak dugotrajnim stanjem i povećavajući rizik od ozbiljnih posledica kao što su bolesti srca i moždani udar.

Cigarete, pušenje
Foto: Shutterstock

Dišite

Studija objavljena u Journal of the American Heart Association otkrila je da pet minuta vežbi disanja može smanjiti krvni pritisak. Stručnjaci smatraju da duboko disanje može podstaći širenje krvnih sudova, smanjujući silu neophodnu za prolazak krvi.

Opustite se

„Stres može povećati upalu u vašem telu, što je zauzvrat povezano sa faktorima koji mogu da naškode vašem srcu, kao što je visok krvni pritisak“, kaže Johns Hopkins Medicine.

Nekontrolisani stres može da podstakne nezdrave navike, poput prejedanja, previše pića ili preskakanja vežbi, što sve može podići vaš krvni pritisak. Da biste snizili krvni pritisak i rizike po zdravlje, pronađite zdrave načine da se nosite sa stresom – recimo, vežbe opuštanja i meditaciju.

Foto:shutterstock

Preskočite piće

„Dok malo alkohola može opustiti arterije, čini se da previše alkohola ima suprotan efekat“, kaže Johns Hopkins Medicine.

Da biste smanjili rizik od visokog krvnog pritiska i drugih ozbiljnih zdravstvenih stanja, pijte samo umereno, što znači ne više od jednog pića dnevno za žene i dva pića dnevno za muškarce, piše Eat this.

***

Bonus video: Dr Katarina Bajec: Suplement sa beta karotenom ne smeju da piju pušači

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar