Grčka
Grčka; Foto: Nicolas Economou/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Kad sam odlučila da prošlogodišnji odmor potrošim na rano letovanje u Grčkoj, u obzir sam uzela sve problematične momente koji bi u najavi mogli da mi pokvare ugođaj - smaranje na granici, gužve, maske obavezne na ulici... Sudeći po atmosferi u autobusu dok smo čekali pred Evzoni prelazom, nisam bila jedina koja je imala pogrešnu sliku o tome kako će letovanje u Grčkoj izgledati u 2021. godini.

Jedna žena je sat vremena nervozno telefonirala, pokušavajući da sazna da li joj je PLF formular stigao kako treba, jer stigao je u ponoć, kad smo već bili u putu. „Ništa, idem s ovim, pa ako me ne puste, šta da radim, vratiću se“. Vodič nije bio siguran, ali ju je uveravao da je prethodna tura prošla bez problema. Stariji par raspitivao se da li je istina da u Grčkoj maske moraju da se nose sve vreme i napolju, samo na plažama ne. Na grupama gde ljudi dele iskustva žalili su se na loše vreme i ledenu vodu. „Prijatelj iz agencije mi je rekao da je sve rasprodato i za jun, mogu da zamislim kakva nas gužva čeka“, čula sam neku ženu iz prvih redova. U autobusu nije bilo više od 30 putnika, tako da mi je ta gužva u startu zvučala sumnjivo. Osim toga, i ja sam imala svoju brigu i u glavi razvijala scenu gde bi se u nekom ludilu desilo da me testiraju na granici i da imam pozitivan rezultat, šta onda? Srećom, sve zablude ubrzo su krenule da pucaju jedna za drugom.

Maltretiranje na graničnim prelazima

Pored pasoša, ove godine vam za ulazak u Grčku treba potvrda o vakcinaciji, negativan PCR ili potvrda o preležanom kovidu, od 21. juna prihvata se i negativan brzi antigenski test, a ostalo je i ono nasumično testiranje na samoj granici. Takođe, najmanje 24 sata ranije potrebno je popuniti PLF formular, koji vam stiže u ponoć, na dan ulaska u zemlju. I za očekivati je bilo da će prelazak granice potrajati, jer dok oni pogledaju sve te papire, provere, testiraju, možda nekog i vrate ako ne ispunjava uslove, a i ti uslovi se svaki čas menjaju…

Pročitajte još:

U našem slučaju čitava procedura nije trajala više od desetak minuta. Kovid dokument je trebalo staviti u pasoš, a PLF otvoriti na telefonu; graničar bi samo bacio pogled na ta tri dokumenta i lupio pečat bez nekih daljih provera. Iz našeg autobusa nikog nisu izdvojili za dodatno testiranje. Mada, možda ima veze i s tim što smo bili prvi na redu, medicinski radnici su tek zauzimali pozicije.

Što se tiče povratka, nismo morali ni da izlazimo iz autobusa – vodič je pokupio pasoše i završio sve.

Maske na ulici

Još dok smo dolazili na destinaciju videli smo lokalce koji su s maskama vozili skutere, pa i turiste opremljene za plažu, lica potpuno zaštićenih šeširima, naočarima za sunce i maskama. „Nije baš tako, u suštini je isto kao kod nas. Nose se maske u radnjama, na ulici i plaži vas niko neće cimati oko toga. Mada, za svaki slučaj, imajte masku uvek pri ruci“, savetovao nas je vodič. U svakom slučaju, bilo je ljudi koji nisu skidali maske ni na plaži, ali i onih koji ih nisu stavljali ni u samoposluzi. Konobari i prodavci ih uglavnom nose, ali se kod turista ne insistira iako svuda postoje uputstva.

Noćni život na pauzi

I druge mere popuštaju, pa je pre desetak dana ponovo mogla da se čuje grčka muzika iz taverni, a ljubitelji fudbala mogli su uveče da prate utakmice u popularnim kafićima. Gospođe iz sobe do moje su se svake večeri doterivale i išle u „provod“, uredno su stizale nešto posle ponoći, po čemu sam zaključila da je tad bio „fajront“. Dakle, nekakvog noćnog života već sad ima za one kojima je do toga.

Pročitajte još:

Navala (srpskih) turista

Primetno je bilo da većina turista u Pargi govori srpski, ali daleko od toga da se može govoriti o „navali“, gužvama, krcatim plažama. U smeštaju u kojem sam bila, doduše sredinom juna, od osam soba bile su zauzete tek tri. Na plažama je opušteno mogla da se drži distanca od 5 metara. U restoranima bi u najboljem slučaju bila zauzeta dva ili tri stola, većinom su bili prazni. Ni sve radnje nisu bile otvorene. Dakle, još je teško govoriti o gužvama u omiljenim mestima Grčke, ali sezona se tek zahuktava…

Hladna voda, loše vreme

Pre puta sam uredno proverila prognozu i mrak mi je pao na oči kad sam videla niz od šest tmurnih i kišnih dana, baš u periodu kad sam planirala da uživam na plaži. Po Fejsbuku su se neki žalili i na hladno more, navodno u ovom periodu nikad nije bilo gore. Uprkos svemu tome, ja sam dobila 11 savršenih dana na moru. Bilo je malo vetra i talasa, ali ako bi se naoblačilo, posle pola sata sunce bi probilo oblake. Jedno predveče je padala kiša i istovremeno sijalo sunce. Pritom, nije bilo pretoplo, kao ovih dana kod nas, mislim da je sve vreme bilo nešto više od 25 stepeni. A u vodi oko 23, 24 – za mene je bilo idealno, oni koji se žale možda se samo nisu dovoljno uželeli mora.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare