"Paprika turizam" dobija novi oblik.
Mnogo je bilo besa i neverice bilo na tragikomičan problem koji Grci imaju sa srpskim turistima, poznat i kao „paprika turizam“, ali novi trend kada su putovanja u pitanju zapravo deluje kao njegova malo modifikovana, ali potpuno legitimna verzija.
A sve zbog energetske krize koja potresa Evropu u susret neizvesnoj i hladnoj zimi. TU Magazin piše kako se region sada priprema za energetske turiste koji „poput ptica, migriraju na jug u toku hladnog zimskog perioda umesto da sredstva troše za grejanje svojih domova“.
Taj izraz odnosi se na putnike koji će zimu provesti u toplijim krajevima i jeftinijim zemljama kako bi uštedeli na računima. Naime, stanovnicima nekih evropskih zemalja će predstojeća zima kod kuće u najavi biti veći trošak nego da se na par meseci presele u toplije krajeve, koji izlaze na more i imaju povoljniju klimu.
Ipak, za razliku od Srba koji u vansezonskim terminima troše grčku struju za pripremu zimnice, ove turiste ugostitelji željno iščekuju – specijalne ponude za njih spremaju hotelijeri u Grčkoj, Turskoj, Hrvatskoj i Crnoj Gori.
Kako mediji pišu, predstavnici crnogorskog turizma su najavili da pripremaju svoju ponudu koju će predstaviti na sajmu turizma u Londonu u novembru mesecu, a samo u Dubrovniku su spremni da ugoste i do 50.000 stranih turista, čiji bi boravak trajao cele zime.
Jedna turistička agencija je čak otvoreno pokrenula marketinšku kampanju pod nazivom „The Heat Is On“ ističući kako je niska cena po danu za duži odmor jeftinija od grejanja.
***
Bonus video: Kupanje za Prvi maj u Budvi