Najmanje popularna.
Statistika kaže da je putovanje avionom najbezbedniji način prevoza, pa je tako šansa za fatalni ishod 1 prema 205.552 nasuprot 1 prema 102 u automobilu. Ipak, strah od letenja čini svoje, pa je nekima uvek na umu kako preživeti to putovanje u slučaju nesreće.
Jedno istraživanje magazina TIME obuhvatilo je podatke o avionskim nesrećama iz 35 godina i pokazalo je da je najmanja stopa smrtnih ishoda bila u sredini poslednjih redova – 28% nasuprot 44% kod sedišta u sredini aviona.
To su mesta koja putnici obično izbegavaju, retko ko voli da sedi stisnut između dvoje drugih, pa još u poslednjem delu.
Ipak, stručnjaci kažu da je važno biti blizu izlaza, što znači prednji ili zadnji deo aviona, s tim što je prednji prvi u opasnosti prilikom survavanja, tako da ljudi u zadnjem delu imaju više vremena za reakciju.
Takođe, nije dobro biti ni blizu prolaza ni do prozora, već je najbezbednije u sredini, pod uslovom da ne dođe do zastoja prilikom evakuacije, ali to zavisi i od vrste nesreće i vrste aviona, prenosi City magazine.
Piloti su trenirani da umanje opasnost prilikom prinudnog sletanja što više mogu, ali ponekad ni oni ne mogu da utiču na to. A statistički gledano, veći avioni su bezbedniji, ali to takođe povlači mnoge proračune i sve na kraju zavisi od samog trenutka u kome se nesreća desi.
***
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare