Kada progovorite, drugi će vas saslušati i povezati se s vama.
„Kako si?“ Ovo su dve najbeskorisnije reči u svetu komunikacije. Osoba koja pita zapravo ne želi da zna, a osoba koja odgovara ne govori istinu.
Međutim ključ za izvlačenje maksimuma iz kratkog razgovora, prema istraživačima sa Harvarda, je jednostavno postavljanje pitanja drugoj osobi. U nizu eksperimenata, istraživači su analizirali više od 300 onlajn razgovora i otkrili da su oni kojima su postavljena smislenija pitanja (pitanja koja nisu „kako si?“ ili „šta radiš?“) smatrali drugu osobu mnogo dopadljivijom.
Ovo su sedam taktika za vođenje smislenog razgovora:
Koristite A.V.T. trik za pokretanje razgovora
Počnite sa pitanjem koje zadovoljava sledeće kriterijume:
A – Postoji autentičnost
V – Postoji veza
T – Postoji tema koja će im dati odgovor na to ko ste
Neka od tih pitanja mogu biti:
„Kakvo je vaše trenutno stanje uma?“
„Čemu se radujete ove nedelje?“
„Podsećate me na poznatu ličnost, ali ne mogu da se setim koju – na koga ličite?“
Što dalje od kliše tema
Kliše teme su saobraćaj, sport, vreme i tako dalje.
Postoji nekoliko izuzetaka, na primer, ako je to vaše pravo interesovanje i vaš šef ili kolega dele tu strast. Pokušajte da pređete na stvari koje su vam važnije i koje su na neki način lične.
Budite prisutni i posmatrajte svoju okolinu
Otvorite oči pre nego što otvorite usta. Pronađite nešto na šta ćete se fokusirati u svom okruženju, kao što je umetničko delo na zidu, neobičan uređaj ili porodična slika na njihovom stolu, razbacani novčići iz raznih zemalja i tako dalje. Sigurno će postojati nešto što će podstaći razgovor i pomoći da on proizvede neka dodatna pitanja.
Ovo će dovesti do mnogo dublje i emotivnije diskusije, a to se nikada ne bi dogodilo da niste primetili šta se nalazi oko vas.
Podelite neke vesti (koje su se zaista desile)
Ako imate „vesti“, podelite ih: „Imam novog kućnog ljubimca“ ili „Moj šestogodišnjak je juče prvi put vozio bicikl!“ Verovali ili ne, većina ljudi zapravo želi da zna više o drugima, posebno ako oboje radite u istoj kompaniji.
Ako ste novi u kompaniji i vodite tim, na primer, započnite svoj prvi sastanak tako što ćete zamoliti svaku osobu da kaže jednu zanimljivu stvar koja se nedavno dogodila u njihovim životima. Kao rezultat toga, omogućili ste svima da budu iskreniji jedni sa drugima.
Cilj je biti iskren, a ne samo nešto izmišljati. U suprotnom, rizikujete da ne znate kako da odgovorite na dodatna pitanja o nečemu sa čime imate malo ili nikakvog iskustva.
Pričajte odmah
Bilo da ste na sastanku uživo ili ste na onlajn pozivu, recite odmah ono što želite.
Ako čekate, verovatno će se desiti dve stvari: prvo, neko drugi će reći ono što ste vi želeli i, drugo, vaše pričljivije kolege će postaviti svoja dodatna pitanja. Izgubićete se u unakrsnom razgovoru i propustićete svoju šansu.
Govor nije samo ono što kažete
Bez obzira šta i koliko govorite, vaš ton glasa, izraz lica i kontakt očima znači mnogo više.
Gledajte u drugu osobu kada govorite, a ne u sto ili zid. Na telefonu se osmehnite — tako će vaš glas zvučati toplije. Sve to će pomoći drugima da se povežu s vama.
Pređite na glavnu tačku
Ako razgovor već teče, biće lakše nego što mislite postavljati dodatna pitanja. Vaš šef bi mogao biti taj koji će napraviti prvi korak, „Pa, reci mi šta se dešava sa X.“ Zahvaljujući kratkom razgovoru, već ćete biti sinhronizovani. Zatim se možete okrenuti ka sadržajnijoj diskusiji koja pokazuje vaše znanje i samopouzdanje.
Dodatni savet
Za introverte, razgovori mogu biti teška stvar. Međutim, ako ništa ne kažete u trenucima pre početka sastanka ili kada ste vi i vaš šef u liftu, rizikujete da postanete nevidljivi.
Prvo, odmorite se. Skoro svi se plaše drugih, posebno onih koji su bolji od nas.
Ti si ono što jesi i niko od tebe ne očekuje monolog. Ali kada progovorite, drugi će vas saslušati i povezati se s vama, prenosi cnbc.
***
Bonus video: Kako adolescenti u Srbiji definišu svoj identitet?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare