Zoran Todorović Foto: Časopis Ogled/Promo

Promocija novog broja časopisa "(O)gled", koji je posvećen odnosu biopolitike i umetnosti biće održana u subotu 12. marta u 17 časova u Salonu Muzeja savremene umetnosti, a umetnik u fokusu jeste Zoran Todorović. 

Na promociji u Salonu Muzeja savremene umetnosti govoriće Jerko Denegri, Miško Šuvaković, Zoran Todorović i Anica Tucakov

Svaki broj „(O)gleda“ posvećen je jednom umetniku ili umetnici, sa centralnim blokom tekstova posvećenih neposredno autoru broja, ali uz eseje i studije koji omogućavaju širu kontekstualizaciju u odnosu na temu broja. Novi broj na 120 strana posvećen je odnosu biopolitike i umetnosti, koji je sagledan iz prakse Zorana Todorovića, jedne od centralnih figura savremene umetnosti u regionu Jugoistočne Evrope. Todorović deluje većinom u polju novomedijskih i multimedijalnih umetničkih praksi, kroz video, performans, akcije, instalacije, a osnivač je Odseka Novi mediji na Fakultetu likovnih umetnosti, na kome predaje Transmedijska istraživanja. 

Telo Todorović prepoznaje kao poprište političke borbe, a u svojim radovima postavlja uslove, dok ishode ostavlja otvorenim, nepredvidivim i rizičnim. Svaka njegova izložba je nalik novoj revoluciji, podsećaju iz časopisa. U velikom intervjuu Todorović, između ostalog, kaže:

– Telo ne predstavlja nikakav kompaktan entitet, već više mrežu entiteta. Možemo da govorimo o raznim telima: telu kulture, telu jezika, telu politike, o prirodi i grubostima njihove korespodencije.

Magazin otvara tekst Marija Kopića „Od dobrog ka golom životu“, tematizirajući genezu pojave biopolitike u teorijskom polju, od Aristotelove filozofije političke zajednice do radova Mišela Fukoa, Đorđa Agambena, Tonija Negrija i Roberta Esposita. 

Foto: Časopis Ogled/Promo

U tekstu „Biopolitika, rijaliti i društvene mreže“ Goran Gocić polazi od situacije bespomoćnosti čovečanstva pred epidemijama, ali i bolesti koja je u našem dobu ponovo redefinisana kao obrtni medijski kapital. 

U izvodima knjige Margaret Lok i Vin-Kim Nien „Antropologija biomedicine“ autorke problematizuju pitanje “Ko je vlasnik tela?”, a „(O)gled“ predstavlja i Udrugu „Kontejner“ i Biro suvremene umjetničke prakse iz Zagreba, izvršnog producenta nastupa Hrvatske na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, u intervjuu sa kustoskinjama Sunčicom Ostoić i Olgom Majcen Linn.

Foto: Časopis Ogled/Promo

Miško Šuvaković u tekstu „Neizbežni antagonizmi ili tri biopolitike” primećuje da je Todorović „umetnik antagonističkog otvorenog simptoma koji svako ko je ušao u njegov rad, intervenciju, impakt mora emocionalno i intelektualno da razrešava za sebe, preuzimajući odgovornost za sopstvene neočekivane i neplanirane reakcije, odluke, izbore ili izjašnjavanja i vrednovanja“, dok Zoran Gajić u tekstu „Nedestilovana kritika” ispituje kako razumeti umetničko u radu Zorana Todorovića. 

Časopis predstavlja i impresivni rad galerije „Kapelice“ iz Ljubljane, dok Dragan Jovićević u tekstu „Telo kao filmski žanr“ proučava veze savremenog umetničkog, nezavisnog, angažovanog filma i telesnog horora.

Foto: Časopis Ogled/Promo

Urednica časopisa Anica Tucakov obrađuje „političko i čudovišno u delima Fransiska Goje“, a u novi broj nudi i izvode iz dela Mišela Fukoa, Đorđa Agambena, Melinde Kuper i Ketrin Voldbi, Rablea…

Bonus video: Zašto je važno čitati