Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs, Dalibor Danilović

Iznenadio me je komentar Tanje Mandić Rigonat, koju poštujem i sa kojom me spaja dugogodišnja saradnja i prijateljstvo, poručuje Novica Antić u reagovanju na stavove rediteljke čija je predstava “Dabogda te majka rodila” premijerno izvedena pre neko veče u pozorištu Atelje 212, kojim Antić rukovodi.

Antiću je zasmetalo poređenje koje je Tanja Mandić Rigonat napravila između strogih epidemioloških mera zaštite u pozorištu i slobodnog ponašanja čim se izađe iz pozorišta. Takođe, nije mu se dopalo ni poređenje sa situacijom u Rijeci gde je naša rediteljka nedavno boravila i režirala.

„U ovoj ‘kovid situaciji’ kao da je pozorište najopasnije mesto – a to nije tačno. Kad dođete u publiku, mere vam temperaturu, morate da nosite maske, rastojanje među gledaocima mora da bude četiri mesta – pri tome Atelje 212 ima otvoren krov. A onda izađete na ulicu, nigde se tako stroge mere zaštite ne primenjuju“, rekla je rediteljka gostujući u emisiji Probudi se na televiziji Nova S.

„Publika želi da dođe i dolazi, a onda izađete na ulicu – nema mera u kafićima, život ključa na ulicama – pa se onda zapitate zašto su tako rigorozne mere u pozorištima, a van njih se ništa od toga ne sprovodi?“, dodala je ona.

Reagovanje Novice Antića dostavljeno našoj redakciji prenosimo u celosti:

“Iznenadio me je komentar Tatjane Mandić Rigonat, koju poštujem i sa kojom me spaja dugogodišnja saradnja i prijateljstvo. Mislim da je to upoređivanje sa kafeima, klubovima, u kojima se skuplja masa ljudi, neumesno ali i tipično za nas. To je ona naša reakcija kada, recimo, kažemo ‘Pa svi bacaju smeće sa terase, zašto ne bih i ja’.

Mene ne zanimaju oni koji rade kako ne treba, njih bi neko trebalo da sankcioniše, mene zanima da uradim sve što treba i mora da se uradi u ovom stanju epidemije. Imali smo uspešnu premijeru predstave ‘Dabogda te majka rodila’ u kojoj je na sceni petnaest ljudi, iza scene duplo više. U tim uslovima moramo da učinimo sve, da glumce, zaposlene i publiku sačuvamo od zaraze.

Tokom četiri večeri, na otvorenoj generalnoj probi, na pretpremijeri, premijeri i reprizi je predstavu videlo 440 gledalaca, svake večeri po 110. Mislim da je to podvig u ovim vremenima u kojima većina evropskih pozorišta još nije ni počela sa radom i ne zna se hoće li početi. A i u njima je kapacitet ograničen na 25-30 odsto od ukupnog broja sedišta.

I čudi me to poređenje sa pozorištem u Rijeci, kao da je ono nekakav etalon i mera svega. Pa upravo smo svedoci da se iz dana u dan broj obolelih i preminulih u Hrvatskoj povećava, verovatno će se to dešavati i kod nas ali ja, kao upravnik Atejlea 212 hoću da učinim sve što mogu da se ljudi ne zaraze kovidom, makar u pozorištu. Ne odlučuje o tome ni dr Kon, niti bilo ko drugi, oni daju preporuke i uputstva, o tome odlučujem ja, kao upravnik i ja sam odgovoran za živote ljudi u pozorištu. Od zarade i publiciteta mi je u ovim trenutku preče zdravlje glumaca, zaposlenih i publike, uz mogućnost da pozorište, uprkos svemu, ipak radi i živi”, zaključuje Antić u svom komentaru.

Predstava “Dabogda te majka rodila” po tekstu Vedrane Rudan u režiji Tanje Mandić Rigonat premijerno je izvedena u petak na sceni Ateljea 212. To je bila druga premijera u ovom pozorištu nakon pauze zbog koronavirusa.

Kako je predstavu videla pozorišna kritičarka Aleksandra Glovacki možete pročitati ovde.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare