Oglas
Porodica Adams je tokom godina bila inspiracija brojnim autorima, od TV emisije iz 1960-ih i visokobudžetnih filmova iz 1990-ih do brodvejskog mjuzikla iz 2010. i, nedavno, dva neobična CG animirana filma. U novoj Netflixovoj seriji "Sreda", usredsređenoj na zloslutnu ćerku porodice, domaćinstvo jezivih bonvivana približava se originalnom dizajnu crtanog filma Čarlsa Adamsa. Sada su objavljene i prve slike, a danas se očekuje i tizer.
Na objavljenim novim fotografijama možemo videti Ketrin Zitu Džons kao Mortišu, Luisa Guzmana kao Gomeza, Dženu Ortega kao Sredu i Isaka Ordoneza kao brata Pagzlija. Tim Barton je izvršni producent i režirao je četiri od osam epizoda, pomažući u oblikovanju ukupnog izgleda serije. Možda je najčudnija stvar u ovom projektu, koji će debitovati ove jeseni, to što Tim ranije nije napravio priču porodice Adams, piše „Vanity fair“ koji je i objavio prve fotografije.
Za svoj prvi pravi pohod na televiziju, Barton je sa sobom poveo svoju dugogodišnju saradnicu (i četvorostruku dobitnicu Oskara) Kolin Etvud kao kostimografa kako bi Mortiši dala njen prepoznatljivi vampirski šik izgled, a Gomezu njegove fensi zatvoreničke pruge. Sreda, koja gleda na svet u potpuno crno-beloj boji, nosi samo te iste boje – po mogućnosti sa ogrlicom kao žiletom. Razbarušeni Pagzli stalno u kratkim pantalonama i horizontalnim prugama.
Serija je zamisao kreatora Majlsa Milera i Alfreda Gofa, koji su regrutovali Bartona da prenese svoj iskrivljeni senzibilitet u porodicu gotičkih odmetnika.
– Želeo je da silueta više liči na crtane filmove Čarlsa Adamsa, zato je Gomez niži od Mortiše, u odnosu na onu vrstu uglađene verzije Raula Džulije u filmovima – kaže Gof i dodaje:
– Takođe je neverovatno duhovit i romantičan, i mislim da ima sve one klasične sastojke Gomeza koji su bili i ranije tu, ali on takođe donosi nešto veoma drugačije i novo. To je nešto što je bilo veoma važno za seriju – da ne izgleda kao rimejk. Priča je iz perspektive Srede u današnjem vremenu.
Misterija serije leži u brojnim ubistvima koja muče gradić u koji je Sreda poslata da pohađa akademiju „Nevermore“, prestižni internat za odbačene i neprilagođene. Smrt i propadanje nisu uznemirujući za nju. Oni su zapravo umirujući u vreme kada ona uči da živi sama.
Jedan način na koji se serija razlikuje od tradicionalnih priča porodice Adams je to što Sreda više nije mrzovoljna devojčica. Ona je sada starija tinejdžerka u srednjoj školi – još uvek sumorna, ali nezavisnija.
– Veoma nam je važan bio odnos Srede sa majkom i pitanje kako izaći iz senke glamurozne majke poput Mortiše. Uprkos svojoj sablasnoj prirodi, članovi porodice Adams su uvek pokazivali nemilosrdnu vedrinu i entuzijazam. Ovo je iscrpljujuće za Sredu. Ona se ne plaši ajkula ili jezivih paukova ili bilo čega drugog, ali se plaši emocija. Njihovo otvoreno ispoljavanje naklonosti izluđuje Sredu – objašnjavaju autori.
Sreda deli odnos ljubavi i mržnje sa svojim bratom. Uglavnom je benigan – ali je meta ozlojeđenosti stvarnih autsajdera koji ga maltretiraju i zadirkuju.
– Njoj je dozvoljeno da ga muči. Nikom drugom nije – kaže Milar i dodaje:
– To je razlika. Ona će ga braniti do kraja od nasilnika ili bilo čega drugog, ali ima dozvolu da radi šta hoće. Ona je veoma zaštitnički nastrojena prema njemu na veoma „njen“ način. Svaka porodica je čudna, a ova je izuzetno čudna, ali se vole. I to je na kraju ono o čemu se radi: oni uvek čuvaju leđa jedno drugom, i to je bezuslovna ljubav.
Jedna osoba upadljivo nedostaje na porodičnoj fotografiji – ujak Fester. Gde je on? Ko ga igra?
To će ostati tajna još malo.
Bonus video: Majstor trilera Hičkok