U domaćim pozorištima sezona premijera kreće tek po završetku Bitefa. U Madlenianumu je već prvog dana u mesecu premijerno odigrana topla i duhovita drama Erika-Emanuela Šmita, Da krenemo ispočetka, sa Slavkom Štimcem u ulozi priznatog i ostvarenog naučnika, koji se vraća u prošlost i susreće sebe mlađeg za 40 godina.
Publika Novosadskog pozorišta/ Újvidéki Színház početkom meseca je mogla da prisustvuje predstavi Counting Sheep – Tehnološki pank kabare, multimedijalnom projektu Atile Antala. Međutim, što se nove produkcije same kuće tiče, neće je biti pre kraja novembra. Reč je o dramatizaciji Idiota Fjodora Dostojevskog, u režiji Atile Keresteša.
Verovatno najpoznatije delo Petera Handkea, roman Golmanov strah od penala, naći će se na sceni Srpskog narodnog pozorišta, u dramatizaciji i režiji Ane Đorđević. Reč je o košmarnom putovanju bivšeg golmana kroz krhotine sveta koji se urušava na njegove oči, odnosno iza njegovih očiju, pa sve što je do tada bilo poznato gubi smisao i postaje strano. Marko Marković u glavnoj ulozi. Na istoj sceni, 16. oktobra gostuje jedno zanimljivo čitanje Šekspirovog Makbeta, u režiji Aleksandra Sere i izvođenju italijanskog Sardegna teatra, prilagođeno jeziku i tradiciji Sardinije. Predstavu izvodi isključivo muški ansambl, kao završni deo ovogodišnjeg Šekspir festivala.
Kraj oktobra bi trebalo da donese dve premijere na beogradskim scenama. U Teatru Madlenianum Haris Pašović radi Strindbergovu Gospođicu Juliju u svojoj adaptaciji, prenetu u ovaj naš, regionalni milje, sa slovenačkom glumicom Sarom Dirnbek kao Julijom. Nebojša Bradić u Ateljeu 212 postavlja novu dramu savremene engleske dramatičarke Nine Rejn, pod nazivom Pristanak, u čijem fokusu je silovanje.
U beogradskom Narodnom pozorištu su krajem septembra izašli sa klasični, naslovom, Vuci i ovce Aleksandra Ostrovskog, u režiji Egona Savina. Komad tematizuje odnos dve vrste ljudi, a naziv dovoljno govori o kakvim ljudima je reč. Za početak novembra nacionalni teatar najavljuje premijeru nezavršene Nušićeve komedije Vlast, u režiji Milana Neškovića.
Jugoslovensko dramsko pozorište od pre neki dan na repertoaru ima Široku zemlju Artura Šniclera, u režiji Marka Manojlovića, o opasnim ljubavnim igricama unutar licemernog građanskog sveta. U novembru planiraju još dve premijere: Te noći sam je video, dramatizacija je romana Draga Jančara, u kojem petoro ljudi, svako iz svoje perspektive, svedoči o liku jedne nesvakidašnje žene. Reditelj je gost iz Slovenije, Janez Pipan.
Na istoj sceni Gorčin Stojanović radi tekst Jelice Zupanc, Zagreb – Beograd via Sarajevo, o mogućem susretu po završetku Prvog svetskog rata, i razgovorima dvoje mladih pisaca – Iva Andrića i Miloša Crnjanskog.
Lazarevački Pulst teatar je premijerno odigrao Trenutak pre zasićenja, po tekstovima Gorana Milenkovića i Barbi Marković, u režiji Stevana Bodrože, a u koprodukciji sa Bitef teatrom. Predstava će se igrati na obe scene, a beogradska premijera zakazana je za 16. oktobar.
Šabačko pozorište, opet u režiji Stevana Bodrože, 7. oktobra premijerno izlazi sa klasičnim naslovom Henrika Ibzena Kad se mi mrtvi probudimo.
Deluje kao obećavajući početak sezone.
Drveće pleše
U godini jubileja, 30 godina od postanka, DAH Teatar će u Studentskom parku u Beogradu premijerno odigrati Drveće pleše. Autorkama, Dijani Milošević i Jadranki Anđelić, u Beču je uručena nagrada radija Oe1 za ovaj projekat, kao jedan od pet nagrađenih u okviru inicijative Fixing the Future – Casting New Ideas.
Bonus video: Ana Franić: Predstava “Zaboravljene” rasplakala i muškarce