Iz predstave "Ko je ubio Dženis Džoplin?" Foto:Screenshot/Youtube/OPENS 2019

Beogradski teatri su nakon dozvole da se igra pred 500 ljudi u publici, na otvorenom ili u salama uz preporučene mere protiv širenja koronavirusa, najavili sozorišnu sezonu, neka od njih i premijere, ali ni ansambli u Novom Sadu, Nišu, Šapcu i drugim gradovima ne zaostaju u planovima za jesen.

Glumci Narodnog pozorišta u Nišu počeli su probe i igraće predstave na više otvorenih scena od 2. septembra, njihove kolege iz novosadskog Srpskog narodnog pozorišta dva dana kasnije izvešće premijeru komada „Gildenstern i Rozenkranc su mrtvi“ isključivo za medicinare u publici, a pripremaju se i za Infant i Sterijino pozorje tokom septembra u svom gradu, Šekspir fest u obližnjim Čortanovcima i festival Smederevska jesen. Za festivale se pripremaju i glumci Šabačkog pozorišta, gde najavljuju i da bi od 5. septembra trebalo da se vrate u salu za probe i nastave projekte prekinute uvođenjem vanrednog stanja zbog pandemije.

– Uveliko se spremamo za jesen. Pre dva dana počeli smo probe za predstavu „Šesti oktobar“ u režiji Andreja Nosova, a pripremamo i predstave iz redovnog repertoara za igranje na otvorenom, gledamo gde mogu da se igraju. Igranje komada „Sladoled“ zakazano je za 2. septembar u amfiteatru ispred Oficirskog doma. Pored toga postoje još tri scene na otvorenom, Letnja pozornica na Tvrđavi, gde će 9. septembra biti igrana predstava „Cigani lete u nebo“, a 10. septembra „Vlast i njena opozicija“, a potom slede i predstave sa redovnog repertora poput „Jabuke“, „Kneginje od Foli Beržera“… Četvrta pozornica na otvorenom, u dvorištu Regionalnog centra u Nišu, predviđena je za glumačke večeri poezije – kaže Spasoje Ž. Milovanović, direktor Narodnog pozorišta u Nišu.

Spasoje Milovanović
Spasoje Ž. Milovanović Foto:Screenshot/Youtube/Južne vesti

On dodaje i da će svi komadi planirani za otvorenu scenu u septembru u slučaju nepovoljnih vremenskih prilika biti igrane u sali Narodnog pozorišta, izuzev ansambl predstave „Cigani lete u nebo“, uz sve preporučene mere za sprečavanje širenja koronavirusa dogovorene na sastanku predstavnika ustanova kulture sa predstavnicima Vlade Srbije.

Premijera predstave „6. oktobar“ Narodnog pozorišta u Nišu planirana je za 6. oktobar.

– Tom predstavom smo, s obzirom na to da je 20 godina od 5. oktobra 2000, želeli smo da preispitamo šta se tada očekivalo i šta je od njega ostalo, kako ga doživljavaju mladi rođeni nakon tog istorijskog datuma… Cela sezona 2020/21. nam se i zove „Postrevolucija“ i u znaku je toga šta to revolucionari žele, a u šta se sve pretvori – kaže Milovanović.

On navodi da će se potom igrati predstave iz redovnog repertoara utorkom, četvrtkom i subotom i najavljuje još četiri premijere do kraja godine: predstave „Ana Karenjina“ u režiji Irfana Mensura, „Čudo Svetog Đorđa“ Rusmira Bogdanovskog u režiji Nikole Zavišića, „Muškatle mogu preživeti sve“ po tekstu Ive Brdar, u režiji Ane Tomović, te „Heroj nacije“ Ivana Lalića u režiji direktora Milovanovića.

Glumci ovog pozorišta trebalo bi da igraju i na 7. Šekspir festivalu u Čortanovcima od 12. septembra, kao i na festivalu Smederevska tvrđava krajem tog meseca.

SNP: Premijera za medicinare koji su se izlečili od kovida

U novosadskom Srpskom narodnom pozorištu kažu da igranje predstava, zbog ukupne situacije, planiraju na nedeljnom, umesto na mesečnom nivou kao ranijih godina.

– Trenutno znamo da ćemo 4. septembra igrati premijerno komad „Gildenstern i Rozenkranc su mrtvi“ Toma Stoparada u režiji Igora Pavlovića, ali će publiku činiti isključivo medicinski radnici koji su se oporavili od kovida – kaže Milovan Filipović, direktor Drame SNP.

Predstava bi trebalo da bude odigrana i 15. septembra na Šekspir festivalu u Čortanovcima, a repriza pred novosadskom publikom očekuje se oktobru.

Milovan Filipović Foto:Screenshot/Youtube/Narodno pozorište Užice

– U pozorištu već uveliko primenjujemo donete mere, nastavljamo sa probama. Trebalo bi da 7. septembra počnu probe za Šekspirovu „Buru“ u režiji Kokana Mladenovića. Premijera bi okvirno mogla da bude negde posle 20. oktobra, ali će sve to zavisiti od uslova vezanih za epidemiološku sliku tada. Sredinom septembra počinju i probe predstave „Vilica Ebena Bajersa“ po tekstu Filipa Grujića – priča Filipović.

U SNP-u navode i da će glumci ovog pozorišta odigrati 6. septembra u okviru Infanta predstavu „Ko je ubio Dženis Džoplin?“ po tekstu Sonje Petrović, u režiji Tijane Grumić, premijerno izvedenu malo pre uvođenja vanrednog stanja zbog koronavirusa, a predstavu „Smederevo 1941“, kojom bi trebalo da 26. septembra bude otvoreno Sterijino pozorje, pet dana ranije će izvesti i na festivalu Smederevska tvrđava.

Upitan za predstave na redovnom repertoaru od jeseni, direktor Drame SNP navodi da će se igrati kamerniji i komadi gde nema bliskog kontakta među glumcima, dok će predstave sa velikim brojem učesnika „biti, nažalost, na čekanju“. On dodaje i da će predstave sa Kamerne scene biti igrane na sceni „Pera Dobrinović“, a komadi iz ove sale na sceni „Jovan Đorđević“.

– Drama SNP reprizni repertoar finansira sama, to nije na budžetu, pa smo se odlučili da igramo manje predstava u salama punim do trećine – dodaje on.

U SNP-u dodaju i da se u oktobru očekuje i premijera baleta „Ohridska legenda“ Stevana Hristića.

Glumci Šabačkog pozorišta počinju probe

U glumci u Šabačkom narodnom pozorištu se vraćaju na scenu. Za početak, na probe.

– Spremamo se za jesen, ali nije to sve toliko jednostavno zbog mera i dozvola. Nadamo se da ćemo se od 5. septembra vratiti u salu za probe i nastaviti projekte stopirane proletos sa uvođenjem vanrednog stanja. Pre svega, to je predstava „Radio Šabac“ Olge Dimitrijević, koja je tada bila na desetak dana od premijere, ali smo se dogovorile da je sada prerežira da bude bezbednija i za glumce i za publiku. Tu je i „Aplikacija Voland“ u režiji Kokana Mladenovića, koju radimo u koprodukciji sa Centrom za kulturu Tivat i verujem da će premijera te predstave biti odigrana prvo u Tivtu, pa kod nas – kaže Milena Minja Bogavac, direktorka Šabačkog pozorišta.

Milena Minja Bogavac, Foto: Zoran Lončarević

Za „Aplikaciju Voland“ Minja Bogavac kaže da se radi o predstavi u koju su uključene nove tehnologije, odnosno u kojoj će publika, koristeći mobilne telefone, moći da prati predstavu i na njima, a koristeći ih kao neku vrstu daljinskih upravljača moći će i da utiču na dešavanja i atmosferu na sceni.

Glumci ovog teatra trebalo bi da tokom septembra nastupe na četiri pozorišna festivala, a kada će igrati predstave sa redovnog repertoara matične kuće zavisiće od dozvole gradskog Kriznog štaba.

– Trudimo se da uradimo sve što je moguće brže, ali je bitno rešiti i bezbednost. Potrebno je i da se glumci testiraju pre nego što počnu da rade – dodaje Minja Bogavac.

U međuvremenu je i Omladinski klub ovog pozorišta pripremio mini-seriju koja može da se gleda na Jutjub kanalu ove kuće.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar