Koji filmovi će se naći na listi nominovanih za najprestižniju filmsku nagradu Oskar koja će biti objavljena 8. februara, glavna je tema o kojoj se spekuliše poslednjih dana u svim svetskim medijima i među kinematografskim svetom. Predviđanja su raznolika, a kao i svake godine, može da se dogodi iznenađenje koje sve baca u vodu.
Ipak, kolumnista i kritičar „Njujork tajmsa“ Kajl Bjukenen izdvojio je listu svojih favorita koja je zasnovana na dosadašnjim nagradama, izboru udruženja i saveza reditelja, glumaca i kritičara, kao i neuspesima u filmskog industriji, uz napomenu da se nada da njegova predviđanja neće biti istinita „jer bi to značilo da su, napokon, uspeli da učine nešto neočkivano“.
Najbolji film
„Belfast“, „CODA“, „Don’t Look Up“, „Dune“, „King Richard“, „Licorice Pizza“, „The Power of the Dog“, „Tick, Tick … Boom!“, „The Tragedy of Macbeth“ i „West Side Story“.
Pet filmova nominovanih od strane Saveza režisera (DGA) – „Belfast“, „Dune“, „Licorice Pizza“, „The Power of the Dog“ i „The Tragedy of Macbeth“ – svi se smatraju sigurnim stvarima; u stvari, u godinama otkako je akademija proširila svoju postavu za najbolji film, samo jedan kandidat za DGA nagradu („Devojka sa tetovažom zmaja“ Dejvida Finčera) nije uspeo da pobedi u trci za Oskara. S druge strane, „CODA“, „King Richard“ i „Don’t Look Up“ svi su zaradili nominacije za najbolju glumačku ekipu od Saveza glumaca pored priznanja za nagradu PGA (Udruženje američkih producenata), tako da i ta tri filma imaju prilično mogućnosti.
Dva preostala mesta će se pomno pratiti – „House of Gucci“ je dobio nominaciju za glumce za SAG (Sindikat filmskih i televizijskih glumaca), ali ne i ljubav od PGA; umesto toga, producenti su nominovali priče iz šoubiznisa „Being the Ricardos“ i „Tick, Tick … Boom!“.
Blokbasteri poput „Spider-Man: No Way Home“ i „No Time to Die“ imali su velikih uspeha, ali ako ih populistički savez producenata nije nominovao, ne očekujemo da će to učiniti pronicljiviji žiri Oskara.
Kako se akademija širi i uključuje sve više međunarodnih članova žirija, dobili smo više kandidata za najbolji film van engleskog govornog područja, a ove godine postoji snažna grupa međunarodnih kandidata koja uključuje „Drive My Car“ i „A Hero“. Tu su i umetničke adaptacije „The Tragedy of Macbeth“ i „The Lost Daughter“, koje bi mogle bolje da prođu kod članova akademije nego kod žirija iz saveza.
Najbolji režiser
Pol Tomas Anderson „Licorice Pizza“, Kenet Brana „Belfast“, Džejn Kempion „The Power of the Dog“, Rsujuke Hamaguči „Drive My Car“ i Deni Vilnev „Dune“.
Primamljivo je da se složimo sa favoritima DGA nagrada – Anderson, Brana, Kempion, Spilberg i Vilnev, ali Oskari retko odgovaraju njima „pet prema pet“.
Poslednjih godina, ogranak reditelja akademije pokazao je spremnost da nominuje međunarodne filmske stvaraoce poput Pavela Pavlikovskog („Cold War“) i Tomasa Vinterberga („Another Round“), čiji filmovi nisu čak ni ušli u listu najboljih filmova. Ovde, dakle, očekujemo veliko priznanje za Hamagučijevu promišljenu dramu „Drive my car“, koja je već donela nagrade za najbolje filmove njujorškog kruga filmskih kritičara, Udruženja filmskih kritičara Los Anđelesa i Nacionalnog društva filmskih kritičara.
– Ovo je takođe mesto gde bismo mogli da dobijemo najveće „odbijanje“ godine jer se Spilberg oseća ranjivim nakon što je „West Side Story“ imala loš učinak na blagajnama, minimalno registrovana kod žirija SAG i propustila ključne nominacije holivudskih montažera i kinematografa. Da li bi Hamaguči zaista mogao da nokautira najvećeg filmskog stvaraoca u grupi – pita Bjukenen.
Najbolji glumac
Havijer Bardem „Being the Ricardos“, Benedikt Kamberbač „The Power of the Dog“, Endru Garfild „Tick, Tick … Boom!“, Vil Smit „King Richard“ i Denzel Vošington „The Tragedy of Macbeth“.
Smit nije bio nominovan za Oskara već 15 godina, ali je prepoznat u filmu „King Richard“. Kamberbač vodi jedan od najnagrađivanijih filmova sezone, a Garfild i Vošington pokazuju dva posebna talenta – za pevanje i Šekspira – što će biti privlačno žiriju Akademije. Da li bi Leonardo Dikaprio mogao da osvoji peto mesto za „Don’t Look Up“ – ima odličnu scenu sloma, ali SAG nije nominovao nijednog pojedinačnog glumca u tom filmu. (Možda je toliko prepun zvezda da niko nije imao prostora da se pojavi kao MVP) Na kraju, predviđa Bjukenen, da će Bardem, kandidat za SAG, ostati ispred Di Kaprija i kandidata poput Pitera Dinklidža („Cyrano“) , Sajmona Reksa („Red Rocket“) i Nikolasa Kejdža („Pig“).
Najbolja glumica
Olivija Kolman „The Lost Daughter „, Lejdi Gaga „House of Gucci“, Dženifer Hadson „Respect“, Nikol Kidman „Being the Ricardos“ i Kristen Stjuart „Spencer“.
– Pitajte me o trci za najbolju glumicu za sat vremena i možda ću imati potpuno drugačiji sastav za vas – iskren je kritičar „Njujork tajmsa“.
Optimističan je prema Kidmanovoj, Kolmanovoj i Gagi, ali postoji toliko mogućih kandidata koji se takmiče za poslednja dva mesta „da stalno briše svoje projekcije i počinje iznova.“
SAG je nominovao Hadsonovu i Džesiku Čestejn („The Eyes of Tammy Faye“), ali njihovi biografski filmovi nisu pokazali mnogo. Alana Haim („Licorice Pizza“) i Rejčel Zegler („West Side Story“) vode hvaljene filmove, ali zima ugrožena koronavirusom nije dala žiriju Oskara mnogo vremena da se suoče ni sa jednom ni sa drugom.
– Kada biste mene pitali, postojala bi dva određena mesta za Penelope Kruz („Parallel Mothers“) i Renate Rejnsve („The Worst Person in the World“), ali nažalost nikada nisu ostvarile zamah koji im je bio potreban ove sezone – kaže Bjukenen.
Ljudi su bili šokirani kada je Stjuartova bila zanemarena od strane SAG-a, ali postoji mogućnost za Oskara. Od preostalih kandidata, igraćemo na sigurno i predvideti nominaciju Hadsonovoj, koja je imala svoj najsofisticiraniji nastup do sada u „Respect“.
Za najboljeg sporednog glumca predviđanja su: Bredli Kuper „Licorice Pizza“, Kiaran Hinds „Belfast“, Troj Kosur „CODA“, Kodi Smit-Mekfi „The Power of the Dog“ i Džared Leto „House of Gucci“, dok za najbolju sporednu glumicu najviše šansi imaju Katrina Balf „Belfast“, Ariana DeBose „West Side Story“, Džudi Denč „Belfast“, Kirsten Danst „The Power of the Dog“ i Rut Nega „Passing“.
Bonus video: Premijera Spilbergove verzije „West Side Story“