Ninov žiri: Basarin „Кontraendorfin“ protresa temelje sveta

Kultura 25. jan. 202114:48 > 15:04
Podeli:
Ninov žiri na dašanjoj konferenciji: Ivan Milenković, Marija Nenezić, Teofil Pančić, Marjan Čakarević. Foto: Mitar Mitrović/RAS

"Кontraendorfin" Svetislava Basare, sačinjen je od 'nemogućih' scena, 'nedopustivih' zaključaka, paradoksalnih trvrdnji, cele lestvice nadrealizovanih hiperbola, kojima se pretresaju i protresaju temelji ne samo našeg društva i kulture, istorije i politike nego čitavog savremenog sveta, navodi se u obrazloženju žirija za 67. Ninovu nagradu.

Saopštenje Ninovog žirija, koje je na današnjoj onlajn konferenciji pročitao predsednik tog tela Teofil Pančić, prenosimo u celosti:

Foto: Promo

„Žiri u sastavu Teofil Pančić (predsednik), Marija Nenezić, Branko Кukić, Ivan Milenković i Marjan Čakarević na završnoj sednici održanoj 25. januara 2021. godine odlučio je da Ninovu nagradu kritike za najbolji roman na srpskom jeziku, objavljen u 2020. godini, dodeli romanu ‘Kontraendorfin’ autora Svetislava Basare, u izdanju Lagune. Za nagrađeni roman glasali su Marjan Čakarević, Ivan Milenković i Branko Кukić.

Za roman ‘Što na podu spavaš’ autora Darka Cvijetića u izdanju Кnjiževne radionice Rašić glasala je Marija Nenezić, a za roman ‘Pod oba sunca’ autora Ognjena Spahića u izdanju Кontrast izdavaštva glasao je Teofil Pančić.

U najužem izboru bili su još i romani: ‘Sloboda govora (Laguna) Vladana Matijevića, ‘Ljudi bez grobova’ (Laguna) Enesa Halilovića, ‘Prekrasne ruševine’ (Dereta) Sava Stijepovića i ‘Ništa nije ničije’ (Кontrast izdavaštvo) Bojana Savića Ostojića.

‘Кontraendorfin’ Svetislava Basare, sačinjen je od ‘nemogućih’ scena, ‘nedopustivih’ zaključaka, paradoksalnih trvrdnji, cele lestvice nadrealizovanih hiperbola, kojima se pretresaju i protresaju temelji ne samo našeg društva i kulture, istorije i politike nego čitavog savremenog sveta. Uvodeći simbol kontraendorfina, kao ključnog biološkog obeležja južnoslovenskih naroda, Basara taj svet postavlja na jezički ringišpil, koji u vrtoglavoj jurnjavi sve i svakoga izvodi iz zone komfora i postavlja pred svevideće ogledalo”.

Komentari

Vaš komentar