Kritičar "Independenta" izabrao je nekoliko filmova koji su po njegovom mišljenju bili najkvalitetniji na upravo završenom Kanskom festivalu.
Ove godine je Filmski festival u Kanu bio neobičan. Najčešće do polovine festivala već ima puno filmova koji se smatraju budućim klasicima – naslovi čije premijere izazivaju radost među novinarima dok napuštaju dvorane i čija je putanja ka uspehu na dodeli nagrada možda upravo započela, piše “Independent”.
Umesto toga, ove godine deluje da su filmovi različitog kvaliteta, oko čije vrednosti niko nije mogao da se složi. Ali, sigurno je bilo i briljantnih filmova. Ispod su filmovi koji su se istakli kao vrhunci festivala.
“All We Imagine as Light”
„Neki ljudi nazivaju ovo gradom snova, ali ja ne – mislim da je ovo grad iluzija,“ kaže jedan lik o Mumbaju na sredini filma “All We Imagine as Light” Pajal Kapadije. To možda najbolje sumira film koji je, na površini, nežna priča o ljubavi, gde se prošlost i sadašnjost spajaju sa nesigurnom budućnošću. Ali Kapadija stvara nešto dublje, prikazujući indijski grad na način koji se retko viđa, njena režija je slobodna, ali savršena. U pratnji eterične originalne muzike Topshea, “All We Imagine as Light” je potraga za smislom, oda pripadanju – i malo remek-delo. Naš izbor za Zlatnu palmu.
“Anora”
Ako je bilo ikakvih sumnji da je Šon Bejker jedan od najuzbudljivijih američkih reditelja današnjice, film “Anora” ih poliva benzinom, zapali – i onda to ponovi da bi bio siguran. Njegov stil pričanja priča iz svakodnevnog života, tako briljantno uhvaćen u “Tangerine”, “Projekat Florida” i “Crvena raketa”, ovoga puta se fokusira na egzotičnu plesačicu čiji život preokreće neobični i vrlo bogati sin ruskog milijardera (uloga koja će Marka Ejdelštejna učiniti zvezdom). Miki Medison je čudesna kao glavna protagonistkinja, ispunjavajući Ani – ne zovite je Anora – sa neverovatnom energijom koja nikada ne usporava, dok se na sredini filma priča razvija iz romantične komedije nalik na “Zgodnu ženu” u pravu parodiju.
“Gazer”
Električar koji je postao reditelj, Rajan Džej Slon, svojim debitantskim filmom (koji je napisao zajedno sa svojom partnerkom Arijelom Mastrojani, koja i glumi u filmu) stvara upečatljiv kultni hit u nastajanju – paranoični triler sa Alfredom Hičkokom i Dejvidom Linčom u venama. Biće onih koji će reći da ovaj triler, koji prati ženu koja se bori da shvati koliko je vremena proteklo, previše očigledno pokazuje svoje uticaje, ali to bi bilo nepravedno prema filmu. “Gazer” je zapanjujuće ostvarenje za prvi film, napravljen nezavisno od strane dva filmska entuzijasta bez formalnog obrazovanja u pisanju scenarija ili režiji. Rezultat je misteriozna drama koja odiše samopouzdanjem i postavlja dva nova filmska glasa na mapu.
“The Girl with the Needle”
„The Girl with the Needle“ je možda najmračniji film prikazan u konkurenciji na ovogodišnjem festivalu u Kanu i ima jak razlog da bude jedan od najmračnijih u istoriji kinematografije. Jedan pogled sinopsis radnje će vam objasniti zašto. Ali nemojte da vas to obeshrabri. Ova zapanjujuće hrabri drugi igrani film reditelja Magnusa van Horna, poznatog po filmu „Znoj,“ je silaženje u pakao smešten u period posle Prvog svetskog rata. Vredi ga pogledati ako možete da podnesete iznenađenja koja donosi. Dansko nacionalno blago Trine Driholm je u izvanrednoj formi (što manje znate o njenom liku, to bolje), ali Vik Karmen Sone je ono što sve povezuje. Glumica je savršeno odabrana za ulogu Karoline, jake žene, čiji entuzijazam za život opada sa svakim preokretom koji doživi nakon što ostane trudna sa svojim šefom.
“Grand Tour”
Miguel Gomeš možda pravi filmove koji su više namenjeni ljubiteljima art kinematografije, ali „Grand Tour“ je neuobičajeno pristupačno delo ovog portugalskog reditelja. Misterija koju predstavlja – ispričana od strane serije anonimnih likova – deluje umereno, što pojačava njegovu umirujuću prirodu. Smešten u 1918. godinu, „Grand Tour“ prati britanskog državnog službenika koji namerno izbegava svoju verenicu Moli Singlton, koja pokušava da ga pronađe. Rezultat možda neće doneti Gomešu nove obožavaoce, ali njegovi verni sledbenici će uživati u zavodljivim trenucima filma.
Bonus video: Tarantino – Svojim filmovima je postavljao nove standarde u kinematografiji, šokirao i svađao publiku sa holivudskim kritičarima