Nedelja finskog filma: Finske priče o ljubavi održaće se od 7. do 11. aprila u Dvorani kulturnog centra, saopšteno je iz Kulturnog centra Beograda
Izabrana ostvarenja predstavljaju najbolje od najboljeg finske kinematografije, ističe Stefan Arsenijević selektor festivala, podsećajući da je on, bijenalnog karaktera i da je zbog pandemije korona virusom bio odložen, te je čak nakon pauze od četiri godine, ponovo pred publikom.
„Dobra vest je što je u tom periodu nastalo pregršt uzbudljivih ostvarenja“, ističe Arsenijević.
Prema njegovim rečima uspešnu svetsku premijeru i izvrsne kritike na Kanskom festivalu imao je kontroverzni film “Psi ne nose pantalone” starog znanca i gosta ovog festivala, Jukke Pekke Valkeapääe.
„Beskompromisan u želji da se upusti u dubine sadomazohističkog seksualnog odnosa kroz koji se prelamaju tugovanje, ljubav i spasenje, ovaj film će definitivno testirati granice izdržljivosti publike svojim eksplicitnim scenama, ali će hrabri na kraju biti nagrađeni emocijom snažne i čiste ljubavi – objašnjava Arsenijević .
Film “Slepi čovek koji nije želeo da pogleda Titanik” Teemu Nikkija, stiže pred beogradsku publiku ovenčan nagradom publike na Venecijanskom festivalu.
„Izrazit u formi, iznanađujuć u narativu, a nadasve uzbudljiv, povešće vas na neočekivano putovanje koje poseduje napetost vrhunskih trilera“, navodi Arsenijević.
Tu su, kako kaže, i dva odlična filma koja se, na sasvim različite načine i bez patetike, bave gorućom temom izbeglica:
“Aurora” Miie Tervo, koja i otvara festival, dovodi nam starog znanca Amira Escandrija, ovog puta kao izvrsnog glavnog glumca u inteligentnom poigravanju sa popularnim žanrom romantične komedije. Amir će nam se pridružiti na festivalu i ove godine, ne propuštajući priliku da poseti Beograd u kojem je kao izbeglica iz Irana proveo nekoliko godina dečaštva u izbegličkom kampu. Sličnu životu sudbinu je imao i Hamy Ramezan koji je svoja iskustva pretočio u nagrađivani film “Prvi sneg”, toplu porodičnu priču iz perspektive 13-godišnjeg dečaka koji punim plućima otkriva svet oko sebe, svestan da u svakom trenutku može biti deportovan iz Finske“, objašnjava Arsenijević.
Prema njegovim rečima u centru svih ovih različitih filmova je ljubav, u najrazličitijim oblicima i formama: mladalačka, zakasnela, lezbijska, sadomazohistička, nepokolebljiva, nemoguća, neočekivana, neuhvatljiva…
Bonus video: Crnogorski kandidat za Oskara: „Posle zime“ film o problemima mlađih generacija