Putuj “majstore” i ne okreći se! Ono što ostavljaš iza sebe, ne mogu ni tri generacije da poprave. Sram te bilo, poručila Aja Jung ministru odlazeće Vlade Vladanu Vukosavljeviću.
Istorija nesporazuma direktorke Beogradskog festivala igre i Vladana Vukosavljevića traje koliko i njegov mandat na mestu ministra kulture i informisanja, skoro pune četiri godine.
Najnovije javno dopisivanje Jung i Vukosavljevića desilo se nakon njenog intervjua novosadskom “Dnevniku” u kom je kritikovala rad Ministarstva tokom pandemije (“za to vreme, mi smo još jednom shvatili da Srbija nema ministra kulture, dok je malobrojne umetničke inicijative poništio uspeh vašara u Jagodini, a bez teksta ostavio nastup beogradske Opere na pijaci. Desio nam se i jalov, ali odvažno skup pokušaj da se od sportskog stadiona napravi pozorište”).
Ministar se osetio prozvanim i uzvratio pismom u istom glasilu.
“Obaveštavmo Jungovu da da Srbija i te kako ima I Ministarstvo i ministra kulture, ali nažalost ima i osobe poput nje, koje uporno misle da da se do budžetskog novca može doći prečicama i mimo zakona”, napisao je Vukosavljević između ostalog.
Usledio je odgovor Aje Jung na njenom Fejsbuk profilu.
“Na tekst intervjua u ‘Dnevniku’, reagovao je srpski ministar kulture. Tvrdi da ministra imamo. Javio se. On je taj! Za četiri godine i kusur, dvoumim se da li će ostati upamćen po otvaranju Kulturnog centra u Pekingu uz gusle (koji je odmah po otvaranju uspešno i zauvek zamandaljen), po govorima ispred praznog srpskog paviljona u Veneciji, po nekim vrednim slikama koje su nestale… ili stranicama iz Jevanđelja za koje je sam izmislio trampu. Doduše, ne treba potcenjivati pesničke minijature koje su ga svrstavale među prave ljubitelje kulture i borce za ćirilicu. Pamtićemo ga i po literarnim sastavima u kojima se uvredama brani od jednog beogradskog reditelja, od novinarke NIN-a, od direktorke Službenog glasnika, ili od Aje Jung. E, pa putuj „majstore“ i ne okreći se! Ono što ostavljaš iza sebe, ne mogu ni tri generacije da poprave. Sram te bilo!”
Aja Jung je direktorka Beogradskog festivala igre (BFI) i odbornica u Skupštini grada Beograda. Ovogodišnji BFI bi trebalo da bude održan od septembra do novembra u Beogradu i Novom Sadu, a program je najavljen pre neki dan,
Festival će biti otvoren 11. septembra nastupom madridskog “La Veronala” u Madlenijanumu sa “Pasionarijom” koreografa Markosa Moroa, a 15. septembra kompanija Ervea Kubija iz Kana izvešće njegovu koreografiju “Varvarske noći” u Ateljeu 212.
Trupa iz Buenos Airesa Un Poyo Rojo predstaviće se istoimenom koreografijom koju potpisuju Nikolas Pođi i Lučijano Roso 19. septembra u Beogradskom dramskom pozorištu, a dan kasnije u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.
“Biće sve gore i gore, prijatelju” naziv je koreografije Lisbet Gruve koju će 21. septembra u BDP-u izvesti plesači “Voetvolka” iz Antverpena.
Balet riječkog Hrvatskog narodnog kazališta predstaviće se “Čipkom” u koreografiji Maše Kolar u Madlenijanumu 22. septembra, a dan kasnije i u SNP-u u Novom Sadu, dok će plesači beogradskog Baleta Narodnog pozorišta, dobitnici nagrade #verujusebe, u svojoj matičnoj kući 24. septembra otplesati “Jedan” po koreografiji Sanje Ninković.
Olivije Diboa, koji je rekao da će ako treba iz Pariza “i peške stići u Beograd”, dolazi sa svojom kompanijom da predstavi “Moje telo…” po njegovoj koreografiji 26. septembra u Ateljeu 212.
Scena Ateljea 212 rezervisana je 27. septembra za “Gracije” Silvije Gribaudi iz njene venecijanske kompanije, dok će 30. septembra na istom mestu nastupiti Alesandro Šjaroni sa svojom koreografijom „Avgust“.
Nastupi na BFI biće nastavljeni 2. novembra takođe u Ateljeu 212, gde će kompanija Lie Rodrigez izvesti “Furiju” po njenoj koreografiji.
Sava centar biće 3. novembra domaćin premijere “Alter Ego & Al di La” Drezden Frankfurt kompanije igre za koju je koreografiju potpisao Jakopo Godani.
Džez balet iz Montreala na istom mestu 5. novembra predstaviće se izvođenjem “Igraj sa mnom”, prema koreografiji Andonisa Fonjadakisa, Anabel Lopez Očoe i Ihsana Rastima.
Kompanija 111 iz Tuluza dolazi 6. novembra na scenu Ateljea 212 sa “Pepelom” Šantale Šivalingpape, dok je za 7. novembar u BDP-u biti odigrana “Fuga” kompanije Inbal Pinto iz Tel Aviva po njenoj koreografiji.
Zvezde Njujorškog siti baleta (Džordž Balanšino), Džerom Robins, Kristofer Vildon i Johan Koborg) nastupiće 7. novembra u novosadskom SNP-u, a 8. novembra na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta.
Sve predstave počinju od 20 sati, izuzev nastupa kompanije Olivije Diboa, koji će početi pola sata ranije.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare