"M3gan" pripada podžanru horora "ukleta lutka" koji je verovatno star koliko i ideja zastrašivanja sama. Trenutno istim suvereno vlada Annabelle, kao spinof "The Conjuring" serijala, dok na teveu do druge sezone neočekivano stiže ribut "Chucky"-ja.
M3GAN (2022, r. Gerard Johnstone)
Ono što „M3gan“ donosi na sto kao neku vrstu inovacije jeste svojevrstan šik kada je u pitanju dizajn lutke (ona je očigledna replika na veštačku inteligenciju oličenu u pre par godina promovisanom robotu „Sophia“), dok će fanove horora svako privući činjenica da je jedan od autora scenarija James Wan koji (skoro suvereno) vlada hororom poslednjih decenija i, između ostalog, svetu jeste već prodao pomenutu Annabelle.
Međutim, iza svih tih zvučnih i atraktivnih stvari krije se jedan stereotipan i predvidljiv film koji samo „apdejtuje“ neke momente svoje priče, ali i dalje ostaje kliše celom dužinom. Najbolnije od svega je što on uopšte ne koristi premisu koja mu je poslužila kao odskočna daska- a to je da lutka („veštačka inteligencija“) mogu da posluže kao neka vrsta pomoći, „specijalnog prijatelja“, ljudima koji su preživeli neku tragediju.
Mala Cady ostaje bez roditelja u saobraćajnoj nesreći i posle toga dolazi da živi sa svojom tetkom, koja je inžinjer u fabrici igračaka, na odeljenju gde se prave interaktivne lutke. O naivnosti funkcionisanja samog odeljenja, nastanku „M3gan“ i čitavom tom aspektu priče najbolje je što manje reći. Kada tetka shvati da ima komunikacijski problem sa Cady, ona je upoznaje sa „M3gan“, tinejdžerskom lutkom-robotom, Cady-nog „uzrasta“ koja ovoj postaje najbolja prijateljica. Predvidljivo, uticaj lutke na dete postaje sve intenzivniji, dok „M3gan“ još predvidljivije sve nasilnije razrešava sve što prepozna kao pretnju Cady ili njenoj tetki.
Ono što dobijamo je u suštini isprva malo dobronamerniji Chucky (nešto što i njegov teve ribut pokušava) koji u duhu slešer filma eliminiše pretnje u scenama koje reditelj Gerard Johnstone nije napravio baš najuverljivijim. Jer teško je poverovati da lutkica od 30-40 kila u sebi ima snagu da „većima od sebe“ predstavlja neotklonjivu fizičku opasnost. Nešto malo šmeka ima u scenama u kojima „M3gan“ dejstvuje četvoronoške kao malo čudovištance ili kada zaliči na Sadako iz „Ringu“ svojim iskrzanim kretnjama. Ali ultimativno baš te horor scene izazivaju pucanje filma po šavovima, jer stilski šaraju od parodije horora do horora koji sebe uzima previše za ozbiljno.
Delovalo je kao idealan bioskopski izlazak za tatu i ćerku tinejdžerku, ali možda je bolje da ćerki date pare da povede nekog druga ili drugaricu umesto vas. Oni će se daleko bolje provesti. A možda pogledaju i film.
OCENA: 5/10
Bonus video: Alfred Hičkok
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare