Šta će se desiti s tvojim profilom na mrežama kad umreš

IT 30. nov. 202013:34
Podeli:
Fejsbuk; Foto: SFM Stock 2 / Alamy / Alamy / Profimedia

Nedavno sam naišla na neobičnu i morbidnu "raspravu" na Fejsbuk profilu poznanika kojeg dugo nisam videla. Naime, bio je okačen izvod iz matične knjige umrlih s njegovim imenom i pozdrav za prijatelje, jer je on "otišao s anđelima". I vidim mnogima je privukao pažnju taj post, jer je bio u prvom licu, pri čemu naveden datum smrti ide mesecima unazad.

Neki su mislili da je šala, pa su u tom maniru ostavljali komentare. Drugi su izražavali saučešće, A. im se uredno „zahvaljivao“. Treći su se pitali „kakva je ovo boleština“. A onda je jedan njegov prijatelj napisao da je A. stvarno umro tog dana i da njegov profil od tada koristi neko drugi.

Foto: Facebook

Cela priča je u trenutku dobila vrlo jeziv ton. Pokušavala sam da se setim da li smo se u međuvremenu „dopisivali“ i koga bih eventualno mogla da pozovem da proverim informaciju, a onda sam shvatila i da su i profili nekih drugih ljudi koji su preminuli i dalje aktivni. Ok, ne baš tako morbidno, ali i dalje postoje i na njima se dešava nešto. Kako to funkcioniše uopšte? Šta se dešava s profilima na društvenim mrežama kad neko umre?

Fejsbuk ima jasna pravila u vezi s tim i nudi nekoliko opcija, ali za početak treba neko da ih obavesti da je korisnik preminuo. Kad se to desi, jedna varijanta je gašenje profila, druga pretvaranje u „memorijal“, profil na kojem će prijatelji moći da čuvaju uspomenu na pokojnika.

Pročitajte još:

Korisnici i sami mogu da izaberu „posmrtni kontakt“ – osobu na koju mogu da računaju da će na pravi način brinuti o profilu kad njih ne bude, te odlučiti da li će ga ugasiti ili „memorijalizovati“. A slučajevi poput navedenog na početku svima su upozorenje da čuvaju svoje šifre.

Prošle godine su istraživači s Oksforda izračunali da će do 2100. godine postojati čak pet milijardi mrtvih korisnika na Fejsbuku. Ovako veliki očekivan broj profila umrlih korisnika u skladu je sa starosnom dobi aktivnih korisnika i činjenicom da je registracija novih, mladih profila drastično usporila poslednjih godina.

***

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar