Fejsbuk se napokon oglasio posle filma „Social Dilemma“

IT 04. okt. 202010:10
Podeli:
Mark Zakerberg
Foto: Roma / IPA / Profimedia

Ljudi se već neko vreme raspravljaju oko kontroverznog Netflix dokumentaraca koji kritikuje društvene mreže, njihov uticaj i zavisnost koju stvaraju.

Jedan od dokumentaraca koji je u poslednje vreme digao puno prašine je „Social Dilemma“. U njemu bivši zaposleni tehnoloških kompanija koji su učestvovali u razvoju društvenih mreža otvoreno i vrlo kritički progovaraju o opasnosti koje one predstavljaju za sve, a pogotovo za mlade, prenosi Dnevnik.hr.

Iako to, naravno, nije ništa novo, u „Social Dilemmi“ prikazan je način na koji Fejsbuk pokušava konstantno da zadrži pažnju korisnika i bombarduje ih sadržajem koji je njima zanimljiv samo kako bi što više vremena proveli uz tu mrežu.

Jedan od zaključaka koji nam daju ljudi koji su stvarali Fejsbuk i algoritme namenjene da zadržavaju pažnju korisnika i teraju ih da konstantno skroluju ekranom u potrazi za novim sadržajem je da bi svi trebalo da budu svesni zavisnosti od društvenih mreža i brojnih negativnih uticaja Fejsa, Instagrama,…

Pročitajte još:

Nakon što je dokumentarac objavljen, deo korisnika čak je počeo da briše profile na Fejsu i Instagramu, a iz Zakerbergove kompanije sve vreme su ćutali. Bar do ove nedelje.
Fejsbuk je naime objavio dokument u kojem objašnjava u čemu su pogrešili autori „Social Dilemme“. Smatraju kako dokumentarac nudi iskrivljen pogled na način kako društvene mreže rade, čime ih stvaraju nekom vrstom žrtvenih jagnjadi za teške i kompleksne društvene probleme. Algoritam koji koriste ne razlikuje se, napominju, od algoritama kakve koriste Uber, Amazon, aplikacije za upoznavanje, kao i sam Netflix, pa im je svima zajedničko povezivanje korisnika s njegovim interesovanjima.

Jedna od stvari koja ipak nije ista na Fejbuku i pomenutim platformama je što one ne uče stvari poput političkih preferenci korisnika i pokazuju im samo sadržaj za koji smatraju da će se složiti s njim. Takođe, u Zakerbergovoj kompaniji kažu i da njihov cilj nije razvoj opcija koje bi povećale vreme koje korisnici provode na njihovoj platformi i da je nakon promena uvedenih 2018., vreme koje korisnici provode na toj mreži smanjeno za 50 miliona sati dnevno. Ipak, kako naglašavaju na CNBC-u, prilikom svake konferencije za investitore, iz Fejsbuka naglašavaju kako je broj dnevno aktivnih korisnika u konstantnom porastu.

U objavi priznaju da su napravili greške u prošlosti, koje se pogotovo odnose na mešanje u izbore 2016. ali naglašavaju kako su od tada preduzeli brojne korake kako se takve greške ne bi ponovile. „Ideja da dozvoljavamo širenje lažnih vesti na našoj platformi ili da nekako profitiramo od takvog sadržaja je pogrešna“, stoji u objavi kompanije kojom su odgovorili na optužbe „Social Dilemme“.

*

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar