U svetu je u drugom tromesečju ove godine isporučeno 316 miliona pametnih telefona ili devet odsto manje nego u istom periodu prošle godine.
Razlog pada potražnje je manji raspoloživi dohodak zbog inflacije i drugih ekonomskih prepreka, navodi analitička kompanija „Kanalis“.
Time je u drugom tromesečju nastavljen pad isporuka pametnih telefona koji je prisutan od početka godine pa su dobavljači, kako ističu analitičari „Kanalisa“, zbog gomilanja zaliha prisiljeni da preispitaju svoj portfolio kako bi u drugom delu godine poboljšali rezultat.
Ipak, uprkos ukupnom padu isporuka, istraživači napominju da je potražnja za Eplovim i Samsungovim pametnim telefonima i dalje velika i da su ta dva proizvođača i dalje na prva dva mesta po prodaji, a i među prvih pet jedini su povećali tržišni udeo.
Samsung je i dalje broj jedan u svetu i nakon drugog tromesečja 2022. drži i najveći tržišni udeo po isporukama pametnih telefona, od 21 odsto, što je i povećanje sa 18 odsto iz istog tromesečja 2021. godine, dok je drugi Apple s tržišnim udelom od 17 odsto, takođe povećanim, sa prošlogodišnjih 14 odsto.
Među prvih pet proizvođača još su i Xiaomi, Oppo i Vivo, koji su svi ove godine ostvarili pad tržišnog udela u isporukama telefona, pa je tako udeo Xiaomi uređaja sa prošlogodišnjih 17 odsto pao na ovogodišnjih 14 odsto, Oppo sa 11 na 10 odsto, a Vivo sa 10 na 9 odsto.
Analitičari „Kanalisa“ to komentarišu i prekomernom ponudom telefona srednjeg ranga i cene, koji se gomilaju na zalihama jer potrošači s ograničenim budžetom u inflaciji preusmeravaju kupovinu na uređaje nižih cena pa se očekuje da će dobavljači u narednim mesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi podstakli bolju prodaju i pre prazničnog perioda rasprodaja pred kraj godine.
„Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za ceo lanac snabdevanja pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, ipak ostaje briga unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odlažu pošiljke. Zbog toga će za sve u tom lancu biti vitalna buduća saradnja dobavljača i kanala prodaje u praćenju potražnje i zaliha“, kaže analitičar Tobi Zu.
***
***
Pratite nas i na mrežama: