Foto: Jeff Bukowski / Shutterstock

Skoro 15 godina nakon što je iPhone izazvao revoluciju u domenu pametnih telefona, Apple sklapa kockice za ono za šta se nada da će postati sledeći uređaj koji će promeniti industriju.

Radi se o uređaju koji spaja digitalni svet sa stvarnim – VR naočarima.

Kompanija je već angažovala holivudske režisere kao što je Džon Favru u cilju razvoja video sadržaja za naočare za koje se očekuje da će biti predstavljene sledeće godine. Džon Favru, izvršni producent „Prehistoric Planet“ na Apple TV+, radi na tome da oživi dinosauruse iz serije, kako piše Njujork Tajms „na uređaju koji izgleda kao par skijaških naočara, čija svrha je da ponudi novo iskustvo virtuelne i proširene realnosti“

Pročitajte još

Na svojoj godišnjoj konferenciji za programere (WWDC) u ponedeljak, Apple planira da predstavi softverske alate koji će omogućiti aplikacijama da dodaju nove funkcije kamere i glasa, postavljajući temelj za interfejs kojim će kupci moći da upravljaju uz pomoć VR naočara, prema dokumentima koje je pribavio Njujork Tajms.

Portparolka Epla, Trudi Miler, odbila je da komentariše buduće projekte.

Planiranim naočarima Apple ulazi u novu trku definisanja budućnosti virtuelne stvarnosti. Microsoft, Google i Fejsbukova matična kompanija Meta su već u različitim fazama razvoja svog VR softvera i hardvera.

Prošle godine, izvršni direktor Fejsbuka, Mark Zakerberg, promenio je ime svoje kompanije u „Meta“ i posvetio se izgradnji koncepta poznatog kao Metaverzum, gde se onlajn, virtuelni i stvarni svet spajaju u novi univerzum. On veruje da je upravo to sledeći veliki talas računarstva, koji će naslediti doba pametnih telefona kojim su dominirali Eplov iOS i Guglov Android softver. Baš kao što su te platforme pratile decenije Windowsa i Maca.

„To je budućnost“, ističe Karolina Milanezi, analitičar u Creative Strategies, ​​kompaniji za istraživanje tehnologije. „Kako bi Eplovo iskustvo virtuelne realnosti bilo uspešno, kompanija mora da kombinuje snagu hardvera novog uređaja sa sadržajem koji već neko vreme kreiraju.“

Eplovi planovi za razvoj sadržaja virtuelne stvarnosti i softverskih alata je ključan za stvaranje iskustava koja daju svrhu budućim VR naočarima. Poslednji značajni novi proizvod, Apple Watch, lansiran je sa oko 3.000 aplikacija, ali je ipak trpeo kritike jer su tehnički recenzenti govorili da je mali broj tih aplikacija koristan. Slični nedostaci zadesili su Metine „Quest“ naočare za virtuelnu realnost, koje su prošle godine prodate u 10 miliona primeraka, jer ih mnogi smatraju uređajem za igre.

Od originalnog Macintosha do iPada, Apple je tražio proizvode koji privlače širok spektar potencijalnih kupaca i imaju niz upotreba. Da bi slušalice bile isplative, kažu analitičari, moraju imati korisne programe i alate koji prevazilaze svet video igrica.

Foto:Shutterstock

Tim Kuk, izvršni direktor Epla, godinama govori o potencijalu virtuelne realnosti. On je 2016. rekao investitorima da kompanija aktivno ulaže u VR i smatra da je to „velika komercijalna prilika“.

Apple je na čelo projekta postavio inženjera iz kompanije „Dolby Technologies“, ​​Majka Rokvela. Raniji pokušaji kompanije da napravi proizvod proširene stvarnosti bili su sputani slabom računarskom snagom uređaja, a kontinuirani izazovi sa napajanjem i baterijom primorali su Apple da odloži projekat.

Sa Rokvelom na čelu, VR naočare su prvi proizvod koji Apple lansira na čelu sa novim inženjerskim timom i bez Džonija Ajva, bivšeg šefa dizajna koji je napustio je kompaniju 2019. Projekat Apple Watch vodili su Ajv i njegovi dizajneri, koji su definisali kako proizvod izgleda, funkcioniše i kako se plasira na tržište.

Možda vas zanima

Inicijativa proširene stvarnosti izazvala je podele unutar same kompanije. Najmanje dva člana tima za industrijski dizajn najavili su da će napustiti kompaniju, delimično zato što su zabrinuti oko razvoja proizvoda koji bi mogao da promeni način na koji ljudi međusobno komuniciraju.

Apple pokušava da diferencira svoj proizvod od onoga što Meta nudi. Kako bi ostvarili taj cilj kompanija koristi snažne veze koje ima u Holivudu i koje naročito gaji od pokretanja AppleTV+ 2019. godine.

„VR naočare mogu da vam pruže bolje iskustvo od 80-inčnog televizora“, ističe Mat Misniks za Njujork Tajms, izvršni direktor LivingCities, start-up kompanije koji radi na metaverzum tehnologijama.

Softverski alati kompanije Apple aktivno podstiču programere da prave aplikacije zasnovane na virtuelnoj realnosti. Kompanija je započela taj napor 2017. godine sa ARKit-om, koji je programerima omogućio da koriste iPhone-ovu kameru i senzore pokreta za postavljanje digitalnih objekata u stvarni svet.

Međutim, oko 70 procenata programera na Eplovim platformama reklo je da ne koriste tu alatku, prema istraživanju koje je sproveo Creative Strategies na više od 500 programera. Komplet alata za koji se očekuje da Apple predstavi na ovogodišnjoj konferenciji nudi programerima nove mogućnosti za pokretanje prečica unutar svojih aplikacija koristeći Siri i QR kodove.

***

BONUS VIDEO: Virtuelna realnost je nova stvarnost

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Instagram

Twitter

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare