Foto: Promo/Toyota

Gazoo Racing, sportsko odeljenje japanske kompanije, pretvorilo je Corollu u „hot hatch“ inspirisan relijem, a glavni rivali ovog modela biće Volkswagen Golf R i Honda Civic Type R.

Dugo smo čekali performantnu Corollu, konačno smo je i dočekali, ali sa njom su stigle i loše vesti. Naime, za razliku od drugih GR modela (Yaris, Supra i GR 86), nova GR Corolla neće biti dostupna na evropskom tržištu.

Baš šteta, jer poseduje ozbiljan potencijal. Pokreće je 1,6-litarski benzinac sa tri cilindra, sličan onom u GR Yarisu, ali je snaga povećana na 304 KS dok maksimalni obrtni moment sada iznosi 370 Nm. Dodatna snaga dolazi uz pomoć trostrukog završetka izduvne cevi, novog sistema za hlađenje, većih izduvnih ventila i unapređenog usisnog sistema.

Snaga se šalje na obe osovine preko šestostepenog manuelnog menjača, koji poseduje IMT funkciju koja usklađuje broj obrtaja za lakše prebacivanje u nižu brzinu. Verzija Circuit Edition ima i par Torsen diferencijala za bolje prianjanje i ponašanje u krivinama.

Foto: Promo/Toyota

Na unikatnim 18-inčnim točkovima nalaze se Michelin Pilot Sport 4 pneumatici. Toyota još nije objavila informacije o performansama, ali se očekuje da će GR Corolla od 0 do 100 km/h stizati za manje od 5 sekundi.

Foto: Promo/Toyota

I dok je silueta automobila sličnija modelu na kojem se bazira, za razliku od odnosa GR Yarisa i standardnog Yarisa, Toyota tvrdi da je za GR Corollu konstruisana vrlo čvrsta karoserija. Pored toga, rečeno je i da je ova verzija lakša od standardne Corolle bez kompromisa oko bezbednosti u vožnji.

Foto: Promo/Toyota

Sasvim se lako primeti da se ova verzija razlikuje od standardne Corolle. Tu su brojni crni detalji, otvori za vazduh na haubi, širi lukovi točkova, i ono što je najočiglednije: veliki zadnji spojler i trostruki završetak izduvne cevi.

Foto: Promo/Toyota

Unutar kabine prvo se primeti GR upravljač, sportska sedišta i aluminijumske pedale. Circuit Edition ima i jedan interesantan detalj – potpis predsednika Toyote Akio Toyode na ručici menjača.

Foto: Promo/Toyota

Korišćeni su lagani materijali, pa standardna GR Corolla ima težinu od 1.474 kg, dok je Circuit Edition još lakši jer ima krovni panel od ugljeničnih vlakana, ali i aluminijumska vrata i poklopac motora. Toyota uspešno sprovodi svoj plan da više neće proizvoditi dosadne automobile, a GR Corolla je pravi dokaz toga. Ostaje nam jedino nada da će se japanska kompanija predomisliti i rešiti da ovaj model dovede i u Evropu.

Bonus video: „Je l’ plastikaner?“ Test Toyote Yaris Cross i odgovori na vaša pitanja

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar