Sve oči i dalje su uprte ka Kataru i Svetskom prvenstvu u fudbalu, što je dobra prilika da upoznamo ovu bogatu zemlju surove klime.
Pod pojmom surove klime mislimo na ekstremne vrućine koje su na tom području usled klimatskih promena dodatno pogoršane. Tamo se protiv vrućina bori se na razne načine, a jedan od njih je i bojenje asfalta. Naime, crna boja doprinosi jačem zagrevanju, pa su tako i asfaltirane površine u gradskim zonama odgovorne za dodatno povećanje temperature.
After Red, it is Blue, Doha Peeps! Part 1 #blueroad @ILQLive #roadsinqatar pic.twitter.com/MA5eZK1ujd
— Jeslyn James-Jeramy (@jeslyn_james) August 19, 2019
U Dohi su zato odlučili da primene inovativne tehnologije. Jedna od njih je i plavi asfalt, odnosno 1 mm debeli premaz plave boje koji omogućava da se smanji temperatura površine za do 20 stepeni, navodi Qataraliving. Prvih 200 metara korišćeno je kao svojevrsni eksperiment u kom su senzori tokom 18 meseci pratili promenu temperature. Temperatura je s maksimalnih 69 pala za više od 10 stepeni.
Zanimljivo je da u Dohi ne staju na plavoj boji, koja se koristi još od 2019. godine. Postoji i „crvena ulica“ na području parka Al Bidda, koji je trenutno u funkciji tzv. zone za navijače, piše ilovequatar. Ljubičasti park, tačnije pešačka cesta, nalazi se u sklopu Katara Hills parka, jednom od popularnijih turističkih destinacija u Dohi. Ovde je i zabeležen značajan pad temperature, sa 69 na ispod 55 stepeni. U Dohi postoje i saobraćajnice obojene u zeleno, koje nisu imale značajan efekat manjeg zagrevanja.
Pogledajte test merenja temperature na različitim bojama asfalta.
Sličan pilot-projekat pokrenut je i u Los Anđelesu, gde su specijalnim premazom prekrili saobraćajnice, ali i nekoliko igrališta. Efekat smanjenja zagrevanja je bio primetan i iznosio je oko sedam stepeni, piše Index.hr.
Bonus video: Vozili smo novi Peugoet 408 neobične „obsession blue“ boje
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare