Prva pomalo neočekivana “žrtva” Euro5 emisionog standarda je, prema svemu sudeći, Yamaha R6, koja od sledeće godine neće moći da se vozi na ulici, odnosno nije homologovana za vožnju u saobraćaju. Doduše, biće dostupna verzija za trkačku stazu.
Yamaha R6 je ove godine dominirala u svetskom supersport šampionatu u kojem je Andrea Lokateli na dominantan način uzeo titulu. Kako piše BJbikers.com, očekivali su da će Yamaha uraditi bar blagi redizajn na R6, ali su u Ivati izgleda odlučili da za sledeću godinu uopšte ne homologuju motocikl za saobraćaj.
Zato su u ponudi ostavili verziju koja je namenjena vozačima koji često posećuju trkačke staze ili žele da se trkaju.
Najveći razlog zbog kojeg R6 nije homologovana za saobraćaj verovatno leži u zadovoljavanju emisionih standarda.
Yamaha R6, “Race Ready” motocikl
Budući da je R6 kao motocikl izuzetno popularan kako među trkačkim, tako i među redovnim posetiocima track day događaja, Yamaha je ipak rešila da za ove korisnike ponudi motocikl koji je već spreman za stazu.
Redni četvorocilindrični, tečnošću hlađen agregat sa dve bregaste osovine i radnom zapreminom od 599 cm3 ostao je isti, ali uz titanijumske ventile.
Čuvena Yamahina “Deltabox” šasija sadrži i magnezijumski pod ram, a ogibljenje potpisuje KYB. Od elektronike Yamaha R6 za stazu donosi D-modove i kontrolu proklizavanja.
Ova vest iz Yamahe mogla bi da obraduje mnoge track day vozače, jer kupovina standardnog motocikla spremnog za saobraćaj i njegova kasnija prerada za stazu iziskuju dosta vremena i novca, a ova ponuda Yamahe čini se kao dobra opcija, naravno, ako cena bude prihvatljiva.
Koliko će tačno koštati saznaćemo već od januara kada će Yamaha R6 biti dostupna u Srbiji.
Više detalja o novoj Yamahi R6 pročitajte na ovom linku.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: