Da se spreme “renault megane RS trophy”, “ford focus ST”, “cupra leon”, “honda civic type R” i ekipa – VW je predstavio najsnažniju verziju osme genercaije “golfa”: “GTI clubsport”, koji, kako se čini, nudi mnogo više od puke snage. Možda je dovoljno da kažemo da, između mnogih poboljšanja, nudi čak i poseban režim vožnje naziva “Nirburgring”.
Ljubitelji Folksvagena mogu da odahnu jer “golf GTI” neće biti najsnažnija “osmica”. Iako novi snagator nije “R” verzija, “GTI clubsport” je tu da smiri strasti i da iz 2.0 benzinca izvuče tih čarobnih 300 KS, te ponudi nešto što slavni “R” nikad nije.
Ovo je praktično treći “golf GTI clubsport” – prvi put snažna verzija predstavljena je sa “golfom 7”, 2016. godine i imala je 265 KS (sa boost opcijom 290 KS). Iste godine lansirana je i limitirana “GTI clubsport S” varijanta, proizvedena u svega 400 primeraka. Ovaj rasni sportista imao je 310 KS i držao je rekord kao najbrži automobil sa prednjim pogonom na Nirburgringu.
Ipak, sa osmom generacijom, fanovi VW su očekivali da će stići i „golf“ sa R oznakom, koja je oduvek imala 300 KS, ali evo zašto je “golf GTI clubsport” bolji čak i od čuvenog “R”.
Spolja je odmah vidljivo da će se novo izdanje sjajno osećati na trkačkoj stazi. Elementi koji poboljšavaju aerodinamiku modela su sveprisutni, sa strane su proširenja, dok je “clubsport” niži za 10 mm od „GTI“ verzije.
Prednji branik je gotovo ceo otvoren, a pozadi se baškari dvodelni krovni spojler pozamašnih dimenzija, rezervisan isključivo za “GTI clubsport” izdanje. Nazad je i specijalni difuzor, a umesto okruglih završetaka izduvnih cevi, ovde su veliki ovali postavljeni sa svake strane.
Najbolje od svega je što se ovde priča ne završava, jer „GTI clubsport“ nije šminker. Pod haubom je dvolitarski turbo-benzinac od 300 KS, koji raspolaže sa 400 Nm obrtnog momenta, pa je ovo i najsnažniji aktuelni “golf”. Snagu na prednje točkove šalje sedmostepeni DSG menjač sa dvostrukim kvaličom.
Osim snažnijeg motora, za “clubsport” su izvedena i druga brojna poboljšanja u odnosu na „GTI“, a koja se tiču zahavata na šasiji, oslanjanju, upravljanju i kočenju. Da, dobro ste čuli, ovaj “golf” je kompletno spreman za pokoravanje trkačkih staza.
Opremljen je novim sportskim prenosom i VDM sistemom (vehicle dynamic manager), koji je prvi put povezan sa elektromehaničkim diferencijalom na prednjoj osovini. Uz to, „clubsport“ raspolaže sa adaptivnom DCC šasijom, ali i preciznijim upravljanjem i poboljšanim kočnicama.
Zanimljovost je svakako posebni režim vožnje “Nirgburgring”, koji po aktiviranju podešava sve parametre vozila isključivo za postizanje što boljeg vremena na legendarnoj trkačkoj stazi.
Ne računajući detalje poznate sa GTI modela, u kabini „clubsporta“ su nova sportska sedišta u “artvelur” odelu. Ruku na srce, makar na slici ne deluju posebno sportski. Za model ovog tipa ipak bismo voleli da unutra vidimo kadice ili barem polu-kadice atraktivnijeg dizajna. Ali, ipak, ova sedišta u krivinama pri velikoj brzini pružaju dodatnu podršku telu.
Pred očima vozača je sportski kožni volan, sa perforiranom kožom za bolji grip, a iza su polugice za menjanje brzina. Dakle, u poređenju sa “golfom R”, “GTI clubsport” je ipak nešto mnogo više. A kako će se postaviti u borbi sa vrlo ozbiljnim rivalima, saznaćemo uskoro.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare