Foto:Škoda

Češki proizvođač je proširio ponudu svog bestselera sa još jednim pogonom. Reč je o novom blagom hibridu 1.0 TSI e-TEC koji kreće u prodaju.

Četvrta generacija Škodine “oktavije” širi svoju ponudu agregata, pa se snažnim benzincima, dizelašima, kao i plug-in hibridima, pridružuje i još jedan efikasni motor. Radi se o jednolitarskom blagom hibridu e-TEC, koji razvija 110 KS.

Za razliku od Škodinog iV pogona, e-TEC koristi 48-voltnu tehnologiju, što znači da motor sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto sa alternatorom, sarađuje sa elektromotorom, koji ujedno radi i kao generator sa 48-voltnom baterijom.

Foto:Škoda

Ovaj blagi hibridni sistem brinuće o svim električnim potrošačima u vozilu, i tako će rasteretiti benzinski agregat. Takođe, ovaj sistem omogućava da se motor ugasi u potpunosti, a da recimo klima-uređaj, audio-sistem, svetla i drugi potrošači mogu da nastave da rade.

Uz to, blagi hibrid će skladištiti energiju prikupljenu kočenjem u bateriji, koju će koristiti za pomoć benzinskom motoru u vidu električnog “boosta” kada god je to potrebno. Trocilindarski motor od 110 KS je i dodatno olakšan, opremljen je turbo-punjačem varijabilne geometrije i omogućava da maksimalni obrtni moment bude dostupan za 35 odsto ranije nego što je to slučaj kod konvencionalnih agregata.

Saznajte još:

Zanimljivo je da će novi motor standardno biti uparen sa DSG menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Ujedno ova “octavia” će biti i prvi Škodin model sa mHEV pogonom, odnosno prvi blagi hibrid. Posle ove verzije stiže i snažnija, koja kombinuje rad 1,5-litarskog benzinca od 150 KS.

Podsetimo da su ovakvi motori osnovi nivo elektrifikovanih pogona, a da je u Škodinom slučaju tu “iV” gama vozila koja obuhvata plug-in modele, kao i one na struju.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar