Treća generacija Ford Kuge debitovala je 2019. godine, a sada se ovaj automobil našao i na našem testu. Ovom prilikom proveravamo da li su ovaj krosover stigle godine, ili i dalje ima potencijala da se izbori sa ogromnom konkurencijom na tržištu.
SUV/Krosover modeli C segmenta su trenutno najpopularniji automobili, kako u Evropi, tako i kod nas. To znaju i proizvođači, pa je upravo u ovom tržišnom segmentu najžešća bitka za kupce. Ford na ovom polju još od 2008. godine nastupa sa modelom Kuga, a prve dve generacije su bile izuzetno popularne među kupcima u Srbiji, pre svega onima koji vole dinamičnu vožnju.
Dizajn
Prednost Kuge nad konkurencijom je često bila i u samom dizajnu, a sa trećom generacijom, Ford je podigao lestvicu na viši nivo. Tu je nova, veća maska hladnjaka, ali više nema toliko oštrih ivica, jer su dizajneri imali ideju da automobil bude više zaobljen, a ta ideja je zapravo odgovor na povratne informacije vlasnika.
Kada se pogleda sa prednje strane, primećuje se sličnost sa modelom Aston Martin DBX, koji je debitovao godinu dana nakon Kuge treće generacije. I stvarno, na polju dizajna, malo šta ima da se zameri ovom krosoveru. Izgleda dosta modernije od prethodnika i svakako dosta skuplje nego što to zaista jeste.
Izgled zadnjeg dela automobila možda nije toliko avangardan i neobičan kao što je to slučaj kod francuske i japanske konkurencije, ali izgleda vrlo skladno i moderno, čak i 4 godine nakon predstavljanja.
Unutrašnjost
Ford Kuga treće generacije ima dosta vrlina, ali sama kabina nije jedna od njih. U unutrašnjosti se zapravo najlakše primeti da je ovaj model na tržištu već 4 godine, a kada se uporedi sa konkurencijom, reklo bi se i da je spreman za redizajn. Sam dizajn korene vuče još iz Ford Fieste koja je debitovala 2017. godine, pa je sasvim jasno da na ovom polju Kuga kaska za drugim modelima iz ove klase.
Sa dužinom od 4.614 mm, širinom od 1.883 mm, i visinom od 1.661. mm, aktuelna Kuga je nešto veća od prethodne generacije, što donosi više prostora u kabini. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno za dve osobe prosečne visine, dok zapremina prtljažnika u zavisnosti od pozicije klizne zadnje klupe, pa iznosi od 411 do 526 litara.
Centralni ekran od 8 inča je jedva veći od modernih mobilnih telefona, ali je zato digitalna instrument tabla od 12,3 inča modernija i prikazuje dosta važnih informacija. Infotejment sistem je jednostavan za korišćenje, ali je i broj opcija prilično skroman, pa je bolje koristiti Android Auto ili Apple CarPlay.
Kvalitet korišćenih materijala nije na najvišem nivou, a i sedišta spadaju negde u prosek ove klase. Bočna podrška bi mogla da bude malo bolja, ali je vozačko sedište udobno, a sedi se visoko i preglednost je odlična.
Motor
Mnogi krosoveri ovog segmenta imaju izbor svega jedne ili dve vrste pogona, dok Ford Kuga ima čak četiri. U ponude se nalaze benzinci, dizelaši, a tu su i hibridna i plug-in hibridna verzija. Dakle, izbor je veliki i svaki kupac može da nađe ono što mu odgovara, a mi smo ovom prilikom testirali Kugu koju pokreće dobro poznati 1.5 EcoBoost benzinac sa 150 KS i 240 Nm, koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Mnoge će razočarati činjenica da ovaj agregat ima svega tri cilindra, ali Ford je ipak „doktorirao“ ovu vrstu agregata, pa je čak i zvuk mnogo reskiji i prijatniji nego kod konkurentnih motora sa tri cilindra. Performanse su pristojne za automobil ove veličine, jer Kuga sa 1,5-litarskim benzincem sa 150 KS od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 195 km/h.
Vožnja
Fordovi modeli su na dobrom glasu po pitanju upravljivosti i zabave u vožnji, ali Kuga ipak nema tu dinamičnost poput recimo modela Puma. Da, ovaj krosover jeste dosta stabilniji u krivinama i upravljiviji od brojne konkurencije, ali ipak nije u vrhu ovog segmenta po pitanju dinamične vožnje.
Sa druge strane, to znači da nećete previše forsirati ovog trocilindraša koji se zapravo najbolje pokazuje u umerenoj vožnji, kako u gradu tako i na otvorenom putu. Zvučna izolacija je odlična, a motor izuzetno tih, pa to ponekad „tera“ u više obrtaje, a i sam agregat svoje najbolje pruža iznad 2.000 obrtaja. Tu treba biti oprezan ukoliko želite nisku potrošnju, a sa ovim motorom, to je sasvim moguće.
Na našem testu Kuga je trošila između 6,5 i 7 litara benzina na 100 kilometara, što je vrlo pristojan rezultat za krosover ove veličine. Ako vam je ovo mnogo, u ponudi su dizelaši i hibridne verzije, ali treba imati na umu da sa ovim pogonskim agregatima Kuga postaje teža i manje upravljiva.
Oprema
Testirana Kuga je bila u Titanium paketu opreme, koji zapravo predstavlja idealan kompromis za većinu kupaca. Tu su LED dnevna svetla, 17-inčne alu felne, kamera za vožnju unazad, prednji i zadnji parking senzori, kao i brojne bezbednosne tehnologije poput sistema protiv nenamernog napuštanja saobraćajne trake.
Ipak, treba naglasiti da u ovoj opremi Kuga dolazi sa halogenim farovima, koji se definitivno ne očekuju kod jednog modernog automobila. Pored toga, elektronski panoramski krov dolazi kao doplata na ovaj paket opreme.
Cena
Model koji smo testirali u Titanium paketu opreme sa 1,5-litarskim benzincem košta 33.990 evra, a treba imati na umu da u tu cenu spada i metalik boja, manji rezervni točak, zatamnjena stakla iza B stuba, kao i elektronski panoramski krov.
Dobra vest je da se za razliku od brojnih automobila, na Kugu ne čeka mesecima, već svega dve nedelje od momenta kupovine. Sve u svemu, radi se o jednom kvalitetnom krosoveru koji najviše pleni dizajnom, ali koji ima i nekoliko nedostataka.
Sviđa nam se:
– Upravljivost
– Dizajn spoljašnjosti
– Prostranost u kabini
Ne sviđa nam se:
– kvalitet materijala u kabini
– zastareo izgled unutrašnjosti
– halogeni farovi
Bonus video: Vozili smo Ford EcoSport: Jeftiniji od konkurencije i u full opremi
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare