U Sloveniji moguće skretanje udesno i kada je na semaforu crveno

Auto 26. avg. 202110:00 > 10:02
Podeli:
Uslov zeleno, semafor, Slovenija
Foto:N1 Slovenija

Na pojedinim raskrsnicama u Sloveniji biće moguće skretanje desno čak i kada je crveno na semaforu, a ukoliko nikog nema na putu na koji se nailazi. Ovo nije uslovno zeleno svetlo poput onog na semaforu, već je reč o saobraćajnom znaku koji dozvoljava da se udesno skrene tokom 24 sata, dakle non-stop, kada uslovi to dozvoljavaju. U tom smislu, ovaj znak treba značajno da ubrza protok saobraćaja.

Skretanje desno dok je crveno na semaforu, prema donosiocima odluka i stručnjacima u Sloveniji, prvenstveno će pomoći povećanju propusnosti na raskrsnicama, piše N1.

Na ovaj način vozač neće, kažu, nepotrebno čekati ako na putu nema nikog. Problem mogu da predstavljaju jedino nestrpljivi vozači koji bi trubljenjem možda mogli da nateraju prvog vozača u koloni da požuri i izvrši opasno skretanje.

Skretanje udesno neće, ipak, biti moguće na svim raskrsnicama sa semaforima, već samo na onima na kojima stoji znak.

Ministar infrastrukture Slovenije Jernej Vrtovec je u emisiji N1 Studio podsetio da je u inostranstvu ova mera na snazi već duže i da posebno poboljšava protok u takozvanim desnim trakama. „Ovim smo hteli da poboljšamo protok saobraćaja u gradovima, kako ljudi ne bi stajali i nepotrebno čekali u desnoj traci. O bezbednosti će se voditi računa“, uveren je slovenački ministar. On veruje da će svi vozači naučiti da na pravi način koriste ovu novu mogućnost na putu, bez ikakvih nezgoda.

Erik Logar, šef sektora bezbedne mobilnosti u Auto-moto savezu Slovenije (AMZS), takođe naglašava da se novim pravilom na pojedinim mestima uglavnom povećava protok saobraćaja. „Često stojimo na semaforima, a nema nikoga da vozi raskrsnicom. Ako je put prazan i situacija to dozvoljava, u tom slučaju možemo skrenuti desno“, kaže on.

Problem može da bude trubljenje, koje će uticati da prvi u koloni ne bude dovoljno pažljiv. „Prvi vozač u koloni svakako ima drugačiji pogled na put u odnosu na petog. Zato se on mora prvo uveriti u to da može bezbedno da se uključi na put na koji nailazi put, jer oni koji njime idu i dalje imaju prioritet“, ističe Logar.

Kaže da je potrebno raditi i na obrazovanju učesnika u saobraćaju: „Svi smo svesni da kultura vozača nije na najvišem nivou. Verujem da je ova promena primerena, ali moraćemo da radimo na obrazovanju vozača“. Logar je dodao da veruju da će u lokalnim samoupravama biti sprovedene zdrave inicijative, kako bi ovakvo rešenje imalo smisla.

Bonus video: Gužva na Bubanj Potoku

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar