Foto:Volkswagen

Uprkos ekspanziji električnih automobila, dva najveća problema su i dalje skromna mreža punjača i visoka cena ovih vozila. Ipak, očekuje se da će između 2025. i 2027. cena automobila na baterije moći da parira onoj po kojoj se prodaju vozila koja troše benzin ili dizel, pa čak i da bude niža vrlo brzo nakon toga. Zašto se ovo predviđa?

Na klimatskom samitu COP26 održanom u Glasgowu mnogi analitičari su predvideli su da će cena električnih vozila (EV) pasti u sledećih nekoliko godina. Pad cena je delimično posledica napretka u baterijama, pojave više polovnih e-vozila na tržištu, kao i zbog proizvođača automobila koji prave sve više modela za masovno tržište, piše dnevnik.hr.

Oni se trkaju u povećanju broja električnih modela koje prodaju kako bi osigurali udeo na sutrašnjem tržištu automobila, rekao je Ben Nelmes iz New Automotiva.

Osim toga, sada kada je automobilska industrija dizajnirala električna vozila od nule, može da nastavi da prilagođava postojeće strukture dizajna poznate kao „platforme“, što će im poboljšati performanse, ali cena neće biti toliko visoka kao na početku razvoja.

Uz to, planovi svetskih vlada za postavljanje ciljeva za proizvođače da prodaju više električnih vozila trebalo bi dodatno da utiču na dalji pad cena. Za sada automobilska industrija poziva na povećane podsticaje za kupce sve dok cene električnih vozila ne budu jednake sa cenama automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Polovna električna vozila uskoro na tržištu

U 2019. godini mnogi električni automobili su bili kupljeni za komercijalne flote, bilo da je reč o taksi-službama ili rent-a-car kompanijama ili onima sa službenim automobilima, a sve kao posledica poresknih olakšica za električna vozila.

Te kompanije imaju tendenciju rasprodaje vozila posle dve do tri godine, pa će električni automobili uskoro stići i na tržište polovnih vozila. Ima li garancije da će baterija trajati na polovnim električnim saznajte ovde.

Ima li dovoljno punionica?

Kao što je jasno, ne žive svi u kućama sa sopstvenim prilazima i garažom, pa je „od vitalnog značaja da lokalne vlasti igraju aktivnu ulogu u osiguravanju postavljanja punjača u stambenim područjima gde kuće nemaju prilazne puteve kako bi se omogućio jednak pristup prednostima posedovanja električnih vozila“, piše SkyNews.

Punjenje na dugim putovanjima, međutim, još uvek može da predstavlja izazov. Automobilska industrija poziva na državno ulaganje u infrastrukturu, dok je Shell u Velikoj Britaniji, primera radi, obećao instaliranje 50.000 punjača do 2050. godine.

Domet automobila povećan je na oko 450 i više kilometara za najnovije modele, a svakodnevno se razvijaju nove aplikacije koje prikazuju lokaciju elektro-punjača, cenu punjenja itd.

Koji se jeftiniji električni automobili uskoro očekuju na tržištu novih, pročitajte ovde.

Bonus video: Nova.rs u Španiji – Zavirite u prvi električni Renault Megane

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare