Kada se govori o konačnom dogovoru povodom Euro 7 standarda, plan je bio da članice EU i zakonodavci ove godine sednu za pregovarački sto i reše sve dileme, ali je sada objavljeno da postoji blok koji se protivi ovom rešenju koje treba da stupi na snagu od jula 2025.
Italijanski ministar saobraćaja je izjavio juče da Italija, zajedno sa svojim saveznicima u Evropskoj uniji, može da blokira uvođenje Euro 7 standarda kojim se pooštravaju ograničenja emisije štetnih gasova iz vozila, pre svega azotnih oksida i ugljen-monoksida.
Članice EU i zakonodavci trebalo bi da ove godine pregovaraju o predloženom zakonu, koji je osmišljen za primenu na automobilima i lakim komercijalnim vozilima od jula 2025. godine, ali i za autobuse i kamione dve godine kasnije.
Prema rečima Mattea Salvinija, italijanskog ministra saobraćaja, predložena regulativa je „očigledno pogrešna“ i čak nije od pomoći sa stanovišta životne sredine. Kako on tvrdi, Italija, zajedno sa Francuskom, Češkom, Rumunijom, Portugalijom, Slovačkom, Bugarskom, Poljskom i Mađarskom, ima dovoljne brojeve za blokadu implementacije Euro 7 standarda.
„Sada smo blokirajuća manjina, a želimo da postanemo većina“, dodao je Salvini.
Evropski proizvođači automobila se bore protiv predloženih propisa o emisiji štetnih gasova za koje tvrde da su preskupi, prenagli i nepotrebni. Sa druge strane, Evropska komisija tvrdi da je Euro 7 norma neophodna kako bi se smanjile štetne emisije i sprečilo ponavljanje skandala poput Volkswagenovog „Dizelgejta“.
Bonus video: Kako zamalo da nam propadne test BMW-a M340i, i suzu smo pustili