Jedan od najuspešnijih modela korejske marke je Hyundai i20, čija druga generacija još uvek izgleda moderno, a pritom je većina i dalje pod fabričkom 5-godišnjom garancijom.
Hyundai i20 je naslednik popularnog Getza, čiji su pomalo neobični oblik i proporcije izlazili iz uobičajenih okvira. Sa i20, koji je konstruisan i dizajniran u Evropi, Hyundai se i dimenzijama i izgledom približio evropskim standardima klase, mada se u istom obliku prodavao i na tržištu Indonezije.
Već u drugoj generaciji i20 koja je predstavljena 2015, Hyundai ne samo da je uhvatio korak sa etabliranom konkurencijom već se dizajnom, tehnologijom, kvalitetom, prostranošću i pouzdanošću nametnuo kao jedan od najatraktivnijih modela na tržištu i jedan od najuspešnijih modela korejske kompanije.
Atraktivan, sportski oštar dizajn i danas deluje moderno, a skriva izdašnu unutrašnjost koja je svojom prostranošću u putničkoj kabini, ali i veličinom prtljažnika, nadmašivala i te kako jaku evropsku konkurenciju u obliku VW Pola, Opel Corse, Peugeota 208 i Citroena C3, pa čak i Škode Fabije. Zato ne čudi što je i20 vrlo popularan, čemu je svakako pomogla i reputacija Hyundaija kao proizvođača pouzdanih i trajnih automobila.
Kako piše Auto Klub, tome svedoči i uverljiva 5-godišnja fabrička garancija što znači da je većina polovnih i dalje pod opštom garancijom – što je veliki plus za potencijalne kupce. I statistika potvrđuje visok nivo pouzdanosti Hyundaija i20 – nije zabeležen nijedan značajniji kvar, problem ili opoziv ovog modela, a na lestvicama pouzdanosti se kotira vrlo visoko.
Ponuda motora je široka i uključivala je klasične 1.2 i 1.4 benzince sa 75 i 100 KS, ali i moderni jednolitarski turbobenzinac sa 100 KS, kao i dva dizelaša: 1,4-litarski CRDi sa 90 KS i moderni 1,1-litarski trocilindraš sa 75 KS. Neka vas na papiru skromne performanse, poput letargičnih 15 sekundi iz mesta do 100 km/h, ne odbiju od malog dizelaša – u stvarnosti je značajno živahniji od benzinca iste snage, a potrošnja goriva je puno niža.
Istina, na ler gasu je njegov trocilindarski rad dosta primetan, ali jednom kada krenete vibracije nestaju, a zahvaljujući izdašnom obrtnom momentu nije potrebno puno rada sa menjačem da bi držali tempo gradskog saobraćaja. Pritom vam je na raspolaganju šest brzina, pa uzornu štedljivost i20 ostvaruje i na otvorenom putu i auto-putu gde je potrošnja po pravilu ispod 4 l/100 km.
Ni buka u unutrašnjosti na tim brzinama nije izražena, a enterijer je kvalitetno napravljen ali ipak ponegde sa tvrdom plastikom koja se zna izgrebati. Kokpit je pregledan, ergonomičan i moderno oblikovan, a utisak i te kako podiže dvobojna verzija.
O kvalitetu druge generacije modela Hyundai i20 svedoči i činjenica da ih nema previše na oglasima polovnih automobila, jer su vlasnici zadovoljni svojim automobilom. Međutim, nekoliko primeraka koji su ponuđeni imaju cenu od oko 8.000 evra.
Bonus video: Koja su to kola bolja od „Moskviča“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: