Foto: Promo/Nissan Srbija

Prethodna generacija Nissana Qashqai je tokom prošle godine bila najprodavaniji krosover na našem tržištu. Sada je u Srbiju stigla nova, treća generacija ovog modela, a mi smo na prvoj vožnji kod nas proverili šta se sve promenilo i da li i novajlija pretenduje da bude bestseler.

Nije samo u Srbiji Nissan Qashqai najprodavaniji krosover već gotovo u čitavom svetu. Samo u Evropi je prodato preko 3 miliona primeraka ovog modela. On je nešto poput VW Golfa ali u svom, C-SUV segmentu koji je i izmislio davne 2007. godine.

Qashqai je izbor za sve one kupce koji ne znaju šta da odaberu u moru ponude krosovera, tada biraju njega jer je zicer. Tu ne može da se pogreši. Takvi modeli se kao po pravilu ni po nečemu specijalno ne ističu, a ništa im ni ne fali. Što bi se reklo – zlatna sredina koja većini kupaca izuzetno odgovara. Kad proizvođači automobila uspeju da naprave takav model – svetla budućnost im je zagarantovana.

Novi Qashqai je svakako napravio veliki korak unapred u odnosu na svog prethodnika: veći je, pametniji, praktičniji, čistiji, ali i luksuzniji.

Foto: Promo/Nissan Srbija

Kao što se i vidi, dizajnerski se primakao aktuelnom i manjem Juke modelu pa dele vrlo slične LED farove, dok je pozadi na Qashqaiju i nova svetlosna grupa. Svakako i dalje liči na sebe što je samo dokaz da su konstruktori pazili šta rade kako slučajno ne bi pokvarili već uspešan recept.

Foto: Promo/Nissan Srbija

Podsetimo da je sada Qashqai duži i širi za 35, odnosno 32 mm, pa su sada d/š/v mere: 4.425/1.635/1.836 mm. A, baziran je na potpuno novoj CMF-C platformi Renault-Nissan alijanse.

Ono što je važno je da u kabini ima više mesta nego pre, jer je međuosovinsko rastojanje veće za 20 mm, i iznosi 2.666 mm. Osim ugodnijeg baškarenja na zadnjoj klupi čak i za odrasle (+28 mm više prostora za kolena), ima više mesta i u prtljažniku koji raspolaže sa 504 litre, što je za 50 litara više nego pre. Maksimalna zapremina je 1.447 litara.

Foto: Nissan

Tome će se obradovati porodice kao glavni kupci ovog modela. Svideće im se i veliki ugao otvaranja zadnjih vrata što značajno olakšava smeštanje dece na zadnju klupu.

Hoće u premijum

Kada smo se smestili u kabinu, lako smo sve podesili tako da nam odgovara i jednako lako se upoznali sa novim funkcijama. Osim prostoru, Japanci su posvetili pažnju i tome da novi Qashqai bude i digitalno pismeniji.

Foto: Promo/Nissan Srbija

Ipak, možda i najjači utisak ostavlja kvalitet materijala i završna obrada u enterijeru, jer iako smo vozili bogato opremljenu N-Connecta verziju, sve deluje daleko bolje nego kod prethodnika u top opremi.

Foto: Promo/Nissan Srbija

Kroz novi volan vožač gleda u veliku sada digitalnu instrument tablu, a odmah iznad je i „head-up“ displej – prvi put za Qashqai (viši paket opreme). Desno je i veliki infotejment sistem od 9 inča. Odmah da kažemo da je neuporedivo intuitivniji i lakše se koristi nego prethodni, a i lepši je.

Ispod su čak i fizičke prečice za određene funkcije, kao i prave kontrole klima-uređaja, a tu i je velika ostava za mobilne telefone. Ni sa drugim sitnicama nismo imali problema jer kabina nudi dosta ostava.

Kako se vozi

Mi smo vozili trenutno jedinu verziju u ponudi – sa četvorocilindarskim 1,3-litarskim benzincem. Nudi se sa 140 i 160 KS. Na testu je bio ovaj snažniji. Inače, reč je o poznatom motoru iz Renault-Nissan alijanse koji je nastao u saradnji sa Daimlerom, pa ga “znamo” iz drugih modela koje smo vozili, poput Renault Captura, Nissana Juke, Dacije Duster, pa i Mercedesa A i CLA i da ne nabrajamo dalje. Ovde je taj motor unapređen 12-voltnim sistemom, pa se ovaj Qashqai vodi kao blagi hibrid. Tek kasnije na tržište stiže pravi hibrid, odnosno neobična e-power verzija o kojoj više možete da saznate ovde.

Foto: Promo/Nissan Srbija

Mali i snažni benzinac je poznat po odličnim performansama, agilnosti i skromnijoj potrošnji koje obezbeđuje u svim modelima u kojima se pojavljuje.

U Nissanu su se potrudili i oko zvučne izolacije kabine i motora, pa je buka koja dolazi spolja svedena na minimum. Ono što smeta je CVT menjač koji čak i ne doprinosi uobičajenoj buci, koliko sputava ovaj razdragani motor, i to ne toliko pri nižim brzinama koliko pri višim. Ko je ležeran u vožnji to mu neće toliko smetati, dok ostalima preporučujemo manuelni menjač koji bi dodatno istakao elastičnost ovog sjajnog malog motora.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai Foto: Nova.rs

U svakom slučaju, novi Qashqai je vrlo lak za vožnju koja je u svakom trenutku predvidiva, pozicija za volanom je dobra, vozač je ušuškan u sedištu koje pruža dobru podršku, a i udobnost je bolja nego pre. U krivinama se krosover ponaša vrlo korektno, s tim da bi upravljanje moglo da bude za nijansu progresivnije što bi doprinelo da vožnja bude zabavnija. Mada sa druge strane, ovo je prvenstveno porodični automobil, pa to i ne može toliko da smeta.

Na ovom kratkom prvom upoznavanju i testu nismo mogli da zabeležimo realnu potrošnju goriva, što ćemo svakako uraditi kada Qashqai uskoro stigne u našu redakciju na duži test. Fabrika kaže da je prosek 5,6 litara.

Koliko košta

Početna cena za novi Nissan Qashqai u osnovnoj Visia opremi sa 1,3 benzincem od 140 KS, manuelnim menjačem i pogonom napred iznosi 23.300 evra. Za 4×4 verziju kakvu smo mi vozili, koja se nudi samo uz snažniji motor (160 KS) i sa CVT menjačem treba izdvojiti od 32.050 evra (N-Connecta).

Zaključak

Svakako je i novi Qashqai idealan izbor za svakodnevni automobil koji će dobro da služi porodicama i na dugim putovanjima, a zahvaljujući konstrukciji karoserije i na povremenim izletima van asfalta. Za one koji žele više, tu je 4×4 verzija. Kako se čini posle prvog upoznavanja, i novi Qashqai odogovaraće većini, što će najverovatnije potvrditi prodajne brojke. Cena jeste viša, ali je u skladu sa rivalima poput Renault Kadjara ili Hyundai Tucsona. Jedino je Kia Sportage jeftinija, ali aktuelna verzija nije tehnološki napredna poput novog Qashqaija, čija veća cena jeste nešto što dolazi sa gotovo svim novim automobilima koji su pametniji, bezbedniji i luksuzniji nego pre. Takođe, u Evropi će kupci imati i određene pogodnosti pri registraciji blagog hibrida, što kod nas još uvek nije slučaj.

Sviđa nam se:

Kvalitetniji materijali i praktičnija kabina

Puno nove tehnologije i bezbednost na visokom nivou

Ne sviđa nam se:

CVT menjač

Samo jedan motor u ponudi

Bonus video: Prvo upoznavanje sa Nissanom Qashqai na Kosmaju

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram