Nissan Qashqai Foto: Nova.rs

Jedan od najtraženijih krosovera na svetu, Nissan Qashqai, ujedno je i najprodavaniji model u C-SUV segmentu u Srbiji. Nova generacija je ekskluzivno prikazana kod nas, a ekipa Nova.rs portala je danas bila na pretpremijeri održanoj u Dorćol Platzu. Saznali smo kada počinje prodaja i, naravno, koliko će popularni model koštati na domaćem tržištu.

Uvoznik automobila marke Nissan za Srbiju je danas u Dorćol Platzu u Beogradu, organizovao ekskluzivnu pretpremijeru za automobilske medije i prvi put, u ovom delu Evrope, otkrio novi Nissan Qashqai.

Podsetimo da je reč o trećoj generaciji koja se značajno razlikuje od svog prethodnika – baziran je na potpuno novoj CMF-C platformi Renault-Nissan alijanse i donosi drugačiji dizajn, više centimetara, nove tehnologije i praktičniji je nego pre. Ali, možda i najvažnije od svega je to što će se nuditi isključivo kao hibrid.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai Foto: Nova.rs

Naša ekipa je bila na pretpremijeri, gde smo saznali sve neophodne detalje, a naravno, najvažniji se tiče cene. Novi Qashqai će na tržištu Srbije startovati sa cenom od oko 23.000 evra.

Na prvi pogled se ne vidi da je duži i širi za 35 mm, odnosno 32 mm, pa su sada d/š/v mere: 4.425/1.635/1.836 mm. I međuosovinsko rastojanje je veće za 20 mm, i iznosi 2.666 mm, što je doprinelo tome da kabina bude veća, pogotovo pozadi gde putnici sada imaju 28 mm više prostora za kolena.

Ipak, ono što “bode oči” svakako su novi tanki LED matrix farovi u obliku bumeranga, kao i drugačiji dizajn zadnjeg dela.

Vidljivost napred je poboljšana tako što su retrovizori sada u sklopu vrata, a ne na prednjim A-stubovima. Zadnja vrata se otvaraju pod većim uglom (85 stepeni) kako bi pristup zadnjoj klupi bio lakši i praktičniji. Kapacitet prljažnika je izdašniji za 50 litara, pa sada iznosi 504 litre.

Foto: Nissan

Karoserija je čvršća za 41%, ali i olakšana upotrebom delova od kompozitnih materijala i aluminijumskih panela, što je doprinelo da novi Qashqai bude za 63 kg lakši nego pre.

Nova platforma obezbedila je i naprednije oslanjanje, pa je u verzijama sa pogonom napred Macpherson, a u 4×4 varijantama pozadi je multilink. Takođe, verzije sa pogonom na sve točkove raspolažu i sa 5 režima vožnje, među kojima su oni za sneg i teren. Kako ističu iz Nissana, i upravljanje je sada progresivnije.

Novi i zabavniji enterijer

Kabina je, kako smo i ranije pisali, dosta naprednija nego pre, ali fokus konstruktora je bio da se ponudi malo više premijum detalja, dok su paketi opreme sada bogatiji nego pre. Tako je sada Qashqai opremljen kvalitetnijim materijalima i nudi mnogo više komfornih funkcija.

Sve je digitalizovano, tu je novi 9-inčni multimedijalni sistem, kao i najveći u klasi head-up displej od čak 10,8 inča. Sve je povezano i kompatibilno sa Apple i Android uređajima.

Motori u ponudi

Što se tiče pogona, novi Qashqai će se nuditi u dve verzije. Jednu pokreće 1,3 turbobenzinac sa blagim hibridnim sistemom, sa 138 i 156 KS, uparen sa ručnim ili unapređenim CVT menjačem u 4×4 varijanti.

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai Foto: Nova.rs

Druga verzija koristi novi e-Power pogon koji je sličan klasičnom hibridu, a podrazumeva 1,5-litarski benzinski motor od 116 kW kao i elektromotor, pa je ukupna snaga 188 KS i 330 Nm. Razlika ovog pogona od običnih hibrida je u tome što se benzinski motor ovde ne koristi za pokretanje osovina, odnosno točkova, već isključivo za napajanje elektromotora.

Foto: Nissan

U Dorćol Platzu je novi Nissan Qashqai bio pretpremijerno prikazan javnosti, a premijera se očekuje na leto, kada će u Srbiji i početi prodaja treće generacije popularnog krosovera.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare