Kompanija Tesla rešila je da poveća sigurnost pri korišćenju autopilota, sistema koji su mnogi zloupotrebljavali i tako izazivali brojne saobraćajne nesreće, neke i sa fatalnim ishodom. Ilon Mask uvodi kameru koja će pratiti šta vozač radi.
Prve informacije nakon nedavne saobraćajne nesreće u Teslinom automobilu u kojoj su život izgubile dve osobe bile su da je mesto vozača bilo prazno, a da je vozilom upravljao autopilot.
Informacije iz Tesle pokazale su da je vozač ipak bio za volanom i da autopilot nije bio aktiviran, ali nakon te nesreće ponovo su se pokrenule rasprave o bezbednosti Teslinog autopilota jer su iz Consumer Reportsa dokazali da se ovaj sistem lako može prevariti, piše zimo.dnevnik.hr. Nedugo posle nesreće jedan neoprezni vlasnik Tesle se čak snimao u svom vozilu kojim je upravljao autopilot, dok je on sedeo na zadnjem sedištu i volan pridržavao – nogom.
Čini se da je Mask takvim ludostima ipak odlučio da stane na put, jer će s novom nadogradnjom softvera Tesle koristiti kameru instaliranu iznad retrovizora, a koje će nadgledati da li vozač prati put i drži ruke na volanu.
U slučaju da vozilo primeti da vozač ne obraća pažnju na saobraćaj, odmah će ga upozoriti da stavi ruke na volan, odnosno da prati put.
Ono što je važno napomenuti jeste da, osim u slučaju da korisnici sami ne aktiviraju opciju deljenja podataka, svi ti podaci koje kamera prati ostaće u automobilu i neće se deliti s Teslom.
Iako se Model 3 i Y, kao i poslednja generacija Modela X i S isporučuju s kamerama iznad retrovizora, Mask nije bio pristalica njihovog korišćenja. Ipak, priznao je da su kamere korišćene za one korisnike koji su dobili pristup beta verziji softvera za autonomnu vožnju, a delu vozača koji nisu pazili na put tokom testiranja FSD-a onemogućeno je da koriste taj softver.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: