Foto: Promo/BMW

Da su automobili u proseku veći i teži nego na početku ovog veka, to svi znaju, ali mnogi nisu svesni zapravo koliko su se vozila povećala za svega 20-ak godina. Veće dimenzije predstavljaju problem sa parkiranjem na mestima koja su zamišljena za manja vozila, a veća težina dovodi i do povećanja potrošnje.

Uprkos lakšim materijalima i digitalnoj tehnologiji, automobili svake godine postaju sve teži, uglavnom zato što i dalje rastu. To se odražava i na listi najprodavanijih modela u Evropi. Na početku su automobili bili teži uglavnom zbog unapređenja bezbednosti i zaštite od sudara, a zatim je do toga dovela potreba vozača za više luksuza. Međutim, poslednjih godina SUV-ovi su sve popularniji. Situacija izgleda još lošije u budućnosti jer će sve više dominirati još teži električni i hibridni SUV modeli.

Foto: Promo/BMW

Prema podacima francuske konsultantske kuće Inovev, automobili proizvedeni u Evropi danas su u proseku 7 centimetara viši, 10 centimetara širi i 20 centimetara duži nego što su bili 2000. godine. Prosečna masa automobila od 2000. godine porasla je za 20 posto na oko jednu i po tonu. Prodaja velikih SUV modela i teških električnih automobila na Starom kontinentu raste iz godine u godinu. Prema Inovevu, udeo SUV-ova u prodajnim brojkama u Evropi porastao je sa 3 posto u 2000. godini na 46 posto tržišta prošle godine, odnosno 5,2 miliona novih SUV-ova i krosovera u jednoj godini.

Prošle godine je u Sjedinjenim Američkim Državama prodato 7,6 miliona SUV-ova, a u Kini čak 11,2 miliona primeraka. Konsultanti očekuju da će se broj registracija SUV-ova u svetu povećati sa 32 na 35 miliona vozila u naredne dve godine. Kako prenosi Revija HAK, u poslednje vreme se javlja problem sa garažama, gde mnoga parking mesta jednostavno postaju premala za sve veće SUV modele.

Bonus video: Kako je Mazda pokazala „kohones“ sa dizel motorom i koliko su poskupele gume u Srbiji