Ka tvrdi da njihov novi električni model EV6 obećava najbolje vlasničko iskustvo sa omogućavanjem električnog životnog stila kao izvodljive mogućnosti za svakodnevnu mobilnost.
Kako Kia navodi u saopštenju, njihov EV6 uklanja prepreke koje sprečavaju masovniji prelazak na struju. Kao Kijino prvo namenski električno vozilo pruža brzo punjenje, pristup do široke mreže punionica, impresivno dug domet, najveću prostranost u svom razredu, a čak je upotrebljiv i kao prenosni baterijski sklop za punjenje električnih uređaja ili drugih električnih vozila.
Kia EV6 napravljen je na Kijinoj novoj E-GMP platformi (Electric-Global Modular Platform), ekskluzivno namenjenoj električnim vozilima. To omogućava brojne prednosti u odnosu na prerade postojećih platformi namenjenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. E-GMP konstrukcija modelu EV6 nudi novo iskustvo elektrifikacije sa izuzetnim voznim svojstvima, vrlo brzo punjenje, duži domet i veću bezbednost. E-GMP znači i da uprkos kompaktnim spoljnim dimenzijama EV6 u kabini nudi najviše prostora u svom razredu. 2,9 metra dugo međuosovinsko rastojanje i minimalan prednji i zadnji prepust nude prostranost sličnu kao u nešto većim vozilima.
EV6 prvi na svetu predstavlja multinaponski sistem za punjenje, koji vozačima omogućava pristup razgranatijoj punjačkoj infrastrukturi. Multinaponski sistem za punjenje je kompatibilan sa 800-voltnim vrlo brzim punjenjem i rasprostranjenijim 400-voltnim punjenjem za koje nisu potrebni posebni adapteri ili dodatni punjač u vozilu.
Vrlo brzo punjenje sa naponom 800V omogućava punjenje baterije sa 10% na 80% kapaciteta za samo 18 minuta ako se puni najvećom snagom od 239 kW. Ako se puni sa rasprostranjenijim naponom od 400V onda EV6 koristi elektromotor i konverter za pretvaranje 400-voltne struje u 800V kako bi napunio bateriju najvećom snagom.
EV6 je standardno opremljen elektro motorom kapaciteta baterije 58 kWh, a opciono je moguće naručiti jaču bateriju (77,4 kWh). WLTP podaci iz homologacije potvrđuju kako varijanta sa zadnjim pogonom i baterijom kapaciteta od 77,4 kWh može sa jednim punjenjem preći do 528 kilometara.
Kia je razvila integrisanu punjačku upravljačku jedinicu (ICCU – Integrated Charging Control Unit) koja upravlja dvosmernim punjenjem, kao i sistem za upravljanje punjenjem (VCMS – Vehicle Charging Management System). ICCU omogućava snagu do 3,6 kW koja se iz baterije vozila može koristiti za ostale uređaje. Ova funkcija (V2L: vehicle to load) preko spoljnog V2L konektora korisnicima omogućava punjenje električnih uređaja, kao što su na primer laptop ili kućni aparati.
Bonus video: Mini kao gejmerska stanica
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: