Foto:shutterstock by Najmi Arif; shutterstock

Zbog buke kotrljanja točkova, električni automobili su jednako glasni kao i benzinski automobili, dok sve teži modeli dodatno pogoršavaju problem.

Iako električni automobili nemaju bučan motor kao benzinci i dizelaši, što se tiče spoljašnje buke, čini se da nema velikih razlika. Ono što se već neko vreme zna u stručnim krugovima, sada su potvrdila ispitivanja u švajcarskom kantonu Aargau. Tamo su stručnjaci za buku merili koliko su različiti modeli automobila glasni na rutama u gradu i izvan njega.

Razlog za izjednačavanje svih tipova automobila je buka koja se stvara kada se gume kotrljaju po asfaltu. Od brzine od oko 25 km/h buka kotrljanja guma je glasnija od motora. Što su gume šire, buka je jača. Pri brzini od 50 km/h Tesla Model X na električni pogon bio je praktično jednako glasan kao Audi RS6, benzinac od 600 KS. Budući da se trend ka sve težim modelima nastavlja i za električne automobile, buka sa puta se povećava, iako motori postaju tiši. Na primer, prosečna težina novih automobila u Švajcarskoj je porasla za oko 60 posto u poslednjih deset godina, sa manje od 1,1 tone na skoro 1,7 tona.

Buka sa puta je definitivno veliki problem. Prema istraživanjima u Švajcarskoj je više od milion ljudi izloženo prekomernom izlaganju. Kako tvrde naučnici koji su radili na ovoj studiji, svake godine samo u Švajcarskoj 450 ljudi prerano umre od posledica buke sa puta. Osim toga, svake godine ima 2.500 novih slučajeva dijabetesa, koje lekari pripisuju uličnoj buci.

To je zato što buka izaziva razne stresne reakcije u mozgu. Kako prenosi Revija HAK, ljudi više ne mogu da se oporave, postaju fizički i psihički bolesni. Takođe, buka sa puta je daleko najveći izvor buke u državi, ističe Švajcarska savezna kancelarija za životnu sredinu (FOEN).

Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQS

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare