Foto: Evening Standard / Eyevine / Profimedia

Svi dobro znaju da struja i voda nisu dobra kombinacija, pa se zbog toga postavlja pitanje šta je sa električnim automobilima kada kiša „lije kao iz kabla“ i kada su putevi poplavljeni.

Teslin mehaničar Jason Hughes tvrdi da još uvek postoji opravdana zabrinutost. Kada je vlasnik Tesle Model S došao u njegov servis nakon što je prošao kroz vodu dublju od prosečne bare, morao je da mu kaže da se baterija pokvarila.

Hughes je na Tviteru objavio da je klijent vozio kroz „duboku vodu“, što on definiše kao „vodu u blizini ili iznad dna automobila“, piše CarBuzz.

Na početku nije bilo problema sa automobilom jer je vodi trebalo vremena da izazove koroziju, nakon čega je stiglo upozorenje o grešci koja se prikazala na ekranu pre nego što je došlo do potpunog kvara.

Kako tvrdi Hughes, klijent se pozvao na tvrdnje Elona Muska da bi Tesla mogla da se koristi kao brod na kratko vreme.

To takođe može da bude razlog zašto vlasnici Tesle misle da mogu da voze kroz poplave. Prema Musku, baterije su zapečaćene, ali stvarnost je takva da baterije imaju ventilaciju i ventile za otpuštanje toplote. U slučaju Teslinih baterijskih paketa, oni nisu dizajnirani da izdrže pritisak vode ili su bili neispravni u ovom automobilu.

„Čim su ventili prekriveni vodom bilo koje dubine, nešto vode će proći. Što je veća dubina ili pritisak od kretanja, to će više vode ući“, tvrdi Hughes, a prenosi N1.

Naravno, automobili nisu dizajnirani da prolaze kroz duboku vodu, tako da se bilo koji automobil može pokvariti jer voda ulazi u elektroniku ili motor. To važi i za SUV-ove i terenska vozila sa većim klirensom.

Neki korisnici Twittera istakli su da bi u ovom slučaju moglo da se radi o starijoj bateriji, jer je Tesla poboljšala zaptivanje na novijim baterijama.

Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQS – model sa najvećom baterijom među serijskim automobilima