Renault Megane Vision-e, Foto: Renault

Grupa Renault obuhvata Daciu, Ladu, Nissan, Mitsubishi, sportski brend Alpine i, naravno, Renault automobile. Automobilski gigant danas je tokom globalne online konferencije za medije otkrio na koji će način od sada poslovati, kao i šta sve novo nam stiže od nabrojanih brendova.

Otkriven je strateški plan pod nazivom “Renaulution” a koji treba da doprinese boljitku kompanije. Kako smo i očekivali, novi planovi u najvećoj meri odnose se na širenje game Renoovih električnih modela, ali i uvođenje novih modela za Dačiju i Ladu, dok će sportski brend Alpina biti potpuno električni.

Inicijator nove strategije u poslovanju je i novi direktor Renault Grupe, Luca de Meo, (koji je ranije bio deo VW grupe, odnosno glavni za brend Seat), koji je istakao je da će se francuski gigant sa povećanja proizvodnje prebaciti na manji obim vrednijih i profitabilnijih proizvoda.

Foto:OLIVIER MARTIN GAMBIER /Renault

To znači da će smanjiti proizvodnju sa 4 miliona vozila u 2019. na 3,1 milion do 2025. godine, a umesto osam platformi za razvoj automobila, imaće četiri. Do 2023. ova grupa povećaće marže, a do 2025. će obnoviti game svih svojih brendova.

Optimizacija troškova u proizvodnji dovodi i do sledećeg: trenutno Reno grupa nudi 3 benzinska, jedan električni i 3 dizel pogona, a za četiri godine fokus će biti na jednom benzincu, koji će obuhvatiti i hibridne jedinice, jednom električnom, zatim jednom pogonu na vodonik i jednom dizelu. Dizel će biti isključivo namenjen vozilima iz LKV segmenta.

Renault ulazi na tržište tehnoloških kompanija

Plan za Reno je da se fokusira na elektrifikaciju, i da od 2025. polovina modela u Evropi bude potpuno na struju, dok će hibridni činiti 35% ukupne prodaje. Preciznije, otvoriće najveću fabriku za električna vozila Evropi, baviće se razvojem pogona na vodonik, a plan je da do 2025. postanu najzeleniji brend i da predstave 14 novih modela na struju.

Foto: Renault

Saznajte još:

Renault više neće kupovati gotova tehnološka rešenja već će ih sam razvijati. Ulazak na tržište tehnoloških kompanija podrazumeva i da će, u saradnji sa partnerima, osnovati sopstvenu fabriku u kojoj će raditi 1.000 inženjera. Ovo se uklapa u nova kretanja automobilske industije gde se očekuje da upavo tehnološki giganti, poput Tesle i Apple budu najuspešniji.

Već sledeće godine lansiraće novi sistem MyLink, koji će prvi uvesti Google aplikacije, mape i upravljanje glasom u vozila za narod, odnosno povoljne modele masovne proizvodnje. Model u kome će ovaj sistem debitovati biće novi Renault Megane, o kome više možete da saznate ovde.

Možda i vest koja je najviše odjeknula jeste povratak legendarnog Renault 5 modela, ali sa električnim pogonom, o kom ćemo pisati vrlo uskoro.

Foto:promo Renault

Plan da je svi proizvodi traju duže, da se baterije recikliraju, a tokom konferencije pomenuta je i konverzija LKV vozila sa dizela na čistiji pogon.

Stižu nove Dačije i Lade

Što se tiče Dačije i Lade, one će ostati pristupačni brendovi koji će za nove modele koristiti jednu, CMF-B platformu. Novi modeli dolaziće iz Rusije, Rumunije i Maroka. Dacia će sa četiri platforme preći na jednu, i sa 18 karoserija na 11, dok će se proizvodnja svakog modela povećati.

Foto:Dacia

Moto “najbolje za uloženi novac” neće menjati, a uvodi novi električni model Spring, kao i još jedan veliki C-SUV, Bisgter koji će biti dugačak 4,6 metara, a koga ćemo danas kasnije posebno predstaviti na Nova.rs/Auto strani.

Lada Niva ostaje robusna i izdržljiva, ali će se nuditi u dve veličine, obe sa 4×4 pogonom.

Sportisti na struju

Alpine postaje isključivo električni brend, a ovo sportsko odeljenje će pored Alpine razvijati i Reno Sport modele, kao i Formulu. Koristiće CMF-B i CMF-EV platforme, a očekuje se i da prvi model bude upravo sportska Alpine na struju.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar