Foto:Lamborghini

Pogon pozadi, V10, 5,2 litre zapremine, 640 KS, 565 Nm i tri sekunde do “stotke”. Novi Huracan STO je raketa na točkovima od magenzijuma. Neverovatno je što su inženjeri iz Lamborginija uspeli da obezbede papir koji kaže da (ponekad) ovo vozilo može da bude i normalno, te ima dozvolu da se vozi i u javnom saobraćaju.

Ovo je nešto najbliže trkačkom GT3 modelu ili onom kakvog naš Miloš Pavlović vozi u Lamborghini Super Trofeo takmičenju. S tim što takvim mašinama nije dozvoljeno da se slobodno kreću ulicama.

Ali, Huracan STO (Super Trofeo Omologata) je izgleda genetski modifikovan da bude podvojena ličnost.

Foto:Lamborghini

Da nije baš „čist“ kaže i čudni prednji deo: branik napred, krila i hauba (ovde poklopac prtljažnika), napravljeni su iz jednog dela.

Italijani su ga nazvali “cofango” (spoj reči hauba i branik na italijanskom), i on čini da STO bude lakši, da bolje usmerava vazduh pozadi kako za efikasnije hlađenje motora, tako i za sve moguće potrebe aerodinamike.

Na krovu je otvoren usis putem kog motor uzima velike gutljaje vazduha, a pozadi je čudo neviđeno u vidu ogromnog izuvijanog spojlera. Zahvaljujući ovom remek-delu, STO se vozi jednako stabilno kao i svaki Huracan sa pogonom na svim točkovima.

Foto:Lamborghini

Umesto 4×4 pogona kakvim su opremljene snažne SV, Performante ili Superleggera verzije, STO je surovi lik koji ima pogon pozadi. Ima i upravljanje na zadnjim točkovima, a opremljen je i “torque vectoring” sistemom.

Čak ¾ ovog supersportiste napravljeno je od karbona, pa je za debela 43 kilograma lakši od Lamborghini Performante modela, dok isporučuje za 53% više potiska.

Još malo o brojkama: pokreće ga V10 motor od 5,2 litre, koji raspolaže sa 640 KS i 565 Nm, a uparen je sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

Foto:Lamborghini

Sve ove brojke se udružuju da svega 1.339 kg laganog Huracana STO lansiraju do 100 km/h za tri sekunde, i dovedu do limita od 310 km/h.

Saznajte još:

Kad smo pomenuli kilograme, da kažemo da dijeta nije podrazumevala samo šasiju od aluminijuma i ugljeničnih vlakana, već se išlo dotle da čak i patosnice budu olakšane – pa su ih carevi iz Bolonje napravili od karbona, a vetrobransko staklo je čak 20 odsto lakše nego pre.

Kočnice su do te mere nenormalne da put kočenja ovog Huracana sa 100 km/h do 0 km/h iznosi samo 30 metara. Točkovi su od 20 inča i, očekivano, od laganog magnezijuma.

STO, Troefo i Pioggia su tri režima vožnje kojima raspolaže: prvi je, takoreći, onaj normalni, za vožnju po ulici i krivudavim putevima. U drugom je sve podešeno za suvi asfalt i postizanje najbržeg kruga na stazi. Treći je za kišu, kada kompjuter posebno prilagođava upravljanje na zadnjim točkovima, “torque vectoring”, ABS i kontrolu proklizavanja za mokru podlogu.

Foto:Lamborghini

Kabina je san snova svakog ljubitelja brzih automobila, a sedišta su neverovatno atraktivna sa svim onim pojasevima koji vam neće dozvoliti da pobegnete, čak ni od straha.

U maksimalno trkačkom kokpitu sve je podređeno tome da vozač putem digitalnih instrumenata može da prati svaki važan podatak u vezi vozila i načina vožnje.

Neobično je što je Huracan STO jeftiniji od svojih rivala. Sa cenom od 250.000 evra, on je za 100.000 evra povoljniji od Mercedes-AMG GT Black Series. Neobično koliko i kada kažemo da je neki superautomobil povoljan.

Foto:Lamborghini

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar