Ovo je početak kraja. Putnička vozila na dizel pogon definitivno, polako ali sigurno, odlaze u istoriju. U septembru je u Evropi prvi put ikada registrovano više hibridnih i električnih modela automobila od onih na dizel gorivo. Folksvagen ponovo beleži najveću prodaju, ali zahvaljujući svojim novim električnim modelima, među kojima je novi "ID.3" zabeležio neverovatno dobar start.
Čitava 2020. godina do sada je bila turbulentna na gotovo svim poljima. Što se tiče prodaje novih vozila u Evropi tokom prvih devet meseci, ona je pala za 29% (ukupno prodato 8,54 miliona jedinica). Međutim, postoje jasni znaci koji ukazuju na to da je Evropa i te kako spremna za električnu revoluciju.
Prema Jato Dynamics podacima, revolucija je već počela.
Naime, obrađen je broj novoregistrovanih vozila u septembru u 27 evropskih zemalja, a dobijeni rezultati govore da je ukupano registrovano više elektrifikovanih modela (električni, plug-in hibridi, klasični i blagi hibridi) od onih na dizel-gorivo.
Ovo je prvi put u istoriji da su automobili sa alterantivnim pogonom prodati u većem broju od onih na konvencionalni pogon. Promena je velika jer su pre samo pet godina, dizel vozila bila dominantna u Evropi.
Rast EV modela za istoriju
Potražnja za putničkim modelima na benzin i dizel pokazuje dvocifreni pad u poređenju sa septembrom prošle godine, dok broj prodatih elektrifikovanih modela beleži rast od čak 139% na 327.800 jedinica, što je rekord. Ujedno, ovo je i prvi put da su vozila na čistiji pogon prodata u više od 300.000 primeraka tokom jednog meseca.
Početak kraja za dizelaše
Istovremeno, tržišni udeo vozila na dizel-gorivo beleži rekordan pad od 24,8 u septembru.
Pre tačno deset godina, dizelaši su činili 50% registrovanih automobila, dok su elektrifikovani tada činili svega 1%.
Kako kažu stručnjaci iz kompanije Jato Dynamics, ovo u najvećoj meri ima veze sa državnim propisima, subvencijama i slično, pa je narod u Evropi počeo da prihvata nove tehnologije.
Za pojedine proizvođače ovo je posebno pogodno, pa je, recimo, Folksvagen uspeo da prevaziđe dizel-skandal iz 2015. godine i postane skoro glavni protagonista u novom poglavlju elektrifikacije automobila. Proteklog meseca, nemački proizvođač je prodao 40.300 e-modela u Evropi i tako postao drugi najprodavaniji EV brend posle Tojote.
Kao i sa SUV modelima, VW u odnosu na druge je malo kasno stigao na tržište, ali je ponudio vrlo konkurentne proizvode koji su se brzo “primili” i sada postaje lider i u EV segmentu.
Slika hibridnog tržišta
Proteklog meseca, hibridi i blagi hibridi su činili 53% ukupnog broja registrovanih elektrifikovanih modela, sa rastom od 124%. Najdominantniji su bili Toyota i Lexus, sa 32 odsto tržišnog udela, ali dalji rast pripisuje se Fordu, Suzukiju, Fijatu i BMW-u.
Nakon vrlo jakih rezultata koje beleži Tojota, posebno se ističe Fordova “puma”, “fiat 500” i “fiat panda” na hibridni pogon.
Volkswagen lider u klasi električnih
Među modelima sa pogonom na struju, na vodećoj poziciji u septembru je bila Tesla (iako beleži pad od 5%), a za petama su Volkswagen (+352%) i Renault (+211%). Ako pogledamo sve brendove, VW Grupa je trenutno najprodavaniji u segmentu električnih. Takođe, Mercedes-Benz je proteklog meseca bio lider u klasi “plug-in” hibrida sa 22% tržišnog udela, a prate ga Volvo i BMW.
Pogledajte listu najprodavanijih modela po segmentima.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare