Mnogo se priča o prvom Apple automobilu poslednjih meseci, a sada su u javnost dospele i neke nove informacije. Kako se proizvodnja povezuje sa kompanijom Hyundai, nije teško pretpostaviti i na kojoj osnovi će biti "iPhone na točkovima", a samim tim i da će domet biti oko 500 km.
Iz Cookove kompanije, naravno, to neće potvrditi, ali umesto njih juče je to “potvrdio” Ming-Chi Kuo. Najpoznatiji analitičar koji prati Apple ima vrlo pouzdane izvore u ovoj kompaniji i dobro je upoznat sa njihovim planovima, a brojne dosadašnje najave koje je dao, mnogo puta su se i obistinile.
Neke od njegovih najava vezane su upravo za automobil, pa predviđa da bi Apple Car na tržištu trebalo da se pojavi najranije 2025. godine, ali ostavlja mogućnost da to bude i kasnije, jer je ipak reč o potpuno novoj industriji za ovu kompaniju.
Kuo je ponovo potvrdio neke prethodne glasine kako bi za proizvodnju automobila trebalo da bude zadužen Hyundai, i da bi Apple Car trebalo da bude baziran na južnokorejskoj E-GMP platformi za električna vozila.
Apple ne namerava da sam proizvodi automobilske komponente, već će ih kupovati od postojećih proizvođača i partnera na tom tržištu, a Cookova kompanija će se fokusirati na hardver i softver za autonomnu vožnju, čipove, baterije, inovativno korisničko iskustvo, dizajn automobila, itd.
S obzirom na to da je Hyundai već objavio nove platforme razvijene isključivo za električne automobile, na temelju tih podataka već se sada može zaključiti i kakve bi onda mogle biti performanse Apple Cara. Domet automobila na Hyundaijevoj platformi tako bi trebalo da bude oko 500 kilometara, maksimalna brzina veća od čak 250 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h manje od 3,5 sekundi.
Automobil će podržavati brzo punjenje, pa bi za 18 minuta baterija trebalo da bude puna 80%, dok bi pet minuta punjenja bilo dovoljno za domet od oko 100 km.
Treba spomenuti kako su ove performanse rezervisane samo za najjače modele koji će biti bazirani na Hyundai platformi, iako je jasno da od Applea očekujemo takvu vrstu vozila. Takođe, kako su do predstavljanja ostale još najmanje četiri godine, Hyundaijeva platforma, a time i performanse automobila koji će biti bazirani na njoj, mogu i dodatno da se poboljšaju. Posebno je zanimljivo to što se čini kako ni u samom Hyundaiju još nisu sigurni da li žele da uđu u biznis sa Appleom jer deo uprave ne želi da postanu proizvođači komponenata za druge kompanije.
Naš portal je već pisao o prvom Apple automobilu, a više detalja saznajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: