Kada se priča o električnim automobila, uglavnom se kao njihova prednost u odnosu na benzince i dizelaše spominju manji troškovi potrošnje i održavanja, ali često se zanemaruje da se baterija troši i kada automobil stoji.
Ljudi i firme koje donose odluku o kupovini električnog automobila, razmatraju njegovu nabavnu cenu i potrošnju u vožnji. Ipak, postoje i skriveni troškovi kada automobil stoji parkiran. Istraživanje koje je sproveo belgijski energetski startap Re.alto pokazalo je da ti troškovi mogu biti i do 600 evra godišnje, ako se uzmu u obzir belgijske cene električne energije.
Re.alto je startap kompanija koja se oslanja na razmenu energetskih podataka. Ova firma ima ugovore sa nekoliko proizvođača automobila za obradu podataka iz električnih automobila.
„Menadžeri voznih parkova su nam rekli da procenjena potrošnja često ne odgovara stvarnoj potrošnji. To nas je navelo da detaljnije analiziramo potrošnju“, izjavio je Dieter Jong iz Re.alta. Dieter Jong i njegov tim su otkrili da dodatna potrošnja električne energije nastaje zbog potrošnje u tzv. Standby modu kada automobil miruje, a gubitak se pokazao većim nego što se pretpostavljalo.
„Automobili koji ceo dan stoje potroše, u zavisnosti od modela, oko 3 kWh dnevno. To odgovara ukupnoj vrednosti od oko 1.000 kWh godišnje“, piše Monenergie.be. Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije…
Međutim, električni automobili su optimizovani za vožnju, a ne za prenos podataka. Ovaj proces troši mnogo više energije nego što troši pametni telefon. Kako prenosi Revija HAK, jedino rešenje za vlasnike je da prebace mod rada automobila u Sleep. Trenutno, većina vozača više koristi Standby mod kada je automobil parkiran, jer su tako povezani sa aplikacijom.
Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech