Foto: Peugeot

Posle drastičnog prošlogodišnjeg pada uzrokovanog pandemijom, ove godine svedočimo velikim promenama na evropskom tržištu. Tu pre svega mislimo na to što je gotovo večiti evropski bestseler VW Golf sada tek na trećem mestu. Ispred njega su, ni manje vi niše, nego dva modela iz Peugeota.

Kako izveštava JATO Dynamics, na tržištu koje beleži pad od 20%, pre svega je došlo do naglog rasta popularnosti elektrifikovanih automobila. Tokom februara je prodato 115.000 električnih vozila (EV) i plug-in hibrida (PHEV), što je udeo od odličnih 13.6%, prenosi Index. Podsetimo, godinu dana ranije, u susret pandemiji, udeo elektrifikovanih vozila je bio tek 6.5%.

Iznad industrijskog proseka je nekoliko kompanija, a među njima su Hyundai (16%), BMW (24%), Daimler (27%), Jaguar Land Rover (31%) i Geely (45%). Naravno, na vrhu je Tesla Motors sa stopostotnim udelom elektrifikovanih vozila u prodaji. Iz izveštaja je vidljivo da je od tradicionalnih marki upravo Jaguar Land Rover došao najdalje u elektrifikaciji game.

Najprodavaniji električni model u Evropi je Tesla Model 3, sa 5.400 prodatih primeraka i udelom od 55%. Drugoplasirani je VW ID.3 sa 3.557 registracija, a treći je Renault Zoe sa samo 10 primeraka manje, ali i padom od 45%.

Foto: Jato Dynamics

U segmentu PHEV, odnosno plug-in hibrdinih vozila, najpopularniji je Volvo XC40 sa 3.479 prodatih primeraka, ali i rastom od neverovatnih 323%. Slede hibrdini Peugeot 3008 i Renault Captur sa oko hiljadu primeraka manje. Jedino tržište u Evropi gde su elektrifikovana vozila popularnija od tradicionalnih je Norveška. Verovali ili ne, njihov udeo je čak 79%.

Najprodavaniji konvencionalni modeli

U Peugeotu su sigurno zadovoljni jer je najprodavaniji automobil u Evropi Peugeot 208 sa preko 18.000 prodatih primeraka. Sledi ga krosover Peugeot 2008, sa 17.120 prodatih, a tek na trećem mestu je VW Golf sa 16.185 prodanih primeraka i padom od 34%.

Foto: Peugeot

 

Pogledajte tabelu i ko se još našao na Top 10 listi za februar u Evropi.

Foto: Jato Dynamics

 

Pregled prodaje po segmentima – SUV modeli se i dalje najviše traže.

Foto: Jato Dynamics

 

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare