Kada je model C-HR debitovao pre 7 godina, mnoge je pozitivno iznenadio, pre svega dizajnom koji se i nije baš očekivao od Toyote. Ipak, oblik kupe-krosovera donosi i neke mane, ali je izbor Toyote C-HR kao polovnjaka uglavnom dobra odluka.
Kada tražite porodični SUV, uzbudljiva dinamika vožnje verovatno neće biti na vrhu liste stvari koje morate da imate. Sve dok je udoban i ne prevrće se u krivinama, većina ljudi je sasvim zadovoljna.
Toyota, uprkos tome što nije marka poznata po pravljenju zanimljivih automobila za vožnju, ovim krosoverom je mnoge iznenadila, jer C-HR ne samo da ima udobnu vožnju, već ima uredno i dinamično upravljanje.
C-HR je predstavljen početkom 2016. i označio je svojevrsnu revoluciju koja je nadmašila stilska obeležja i oblike. Toyotin krosover je prvobitno bio zamišljen kao direktni suparnik Nissan Jukea i bazirao se na platformi koju koristi Yaris. Ali, Toyota je brzo shvatila da tako neće ispuniti ciljeve vezane za vozne osobine, zbog čega je posegnula za tada novom i mnogo sofisticiranijom TNGA arhitekturom.
Modularna platforma je zadržala vrlo sličnu arhitekturu oslanjanja, ali proporcije su prilagođene novim zahtevima. Međuosovinsko rastojanje je skraćeno za 6 centimetara, trag točkova za 4, a vozačka pozicija je podignuta za 12 centimetara. Rezultat je bio kvalitet izrade koji prevazilazi ostale aktuelne proizvode Toyote.
Mnogima je favorit hibridna verzija koja koristi pogonski sistem isti kao kod Priusa, ali ono što čini razliku je preciznost upravljača i rad oslanjanja. U kombinaciji sa 17-inčnim točkovima, kretanje Toyote C-HR je čvrsto pod kontrolom, a rezultat kontakta sa neravninama na putu se vrlo retko prenosi u kabinu.
U verziji sa 18-inčnim točkovima, koja je nešto čvršća, udobnost vožnje nije narušena.
Zauzvrat, ulasci u krivine postaju još precizniji, a koliko je C-HR dobro oslonjen na put najbolje se vidi na nekim neravnim delovima puta na kojima bi vozila slične veličine poskakivala.
Dizel motori, koji su privlačili većinu kupaca, nisu bili predviđeni za budućnost, zbog čega je 75 odsto proizvedenih vozila bilo hibridno. Za ljubitelje klasičnih motora, ipak, tu je bila verzija sa 1.2 turbo-benzinskim motorom koji smo već videli u Aurisu, sa snagom od 116 KS i obrtnim momentom od 185 Nm.
CH-R je u startu prodaje bio dostupan sa ručnim menjačem sa 6 stepeni prenosa i pogonom samo na prednjim točkovima, ili sa automatskim CVT menjačem i pogonom na sva četiri točka. Japanci su se potrudili da eliminišu osećaj motora koji se uzaludno vrti, doteravši CVT menjač da odlično funkcioniše u gradskoj vožnji, ali ipak nisu uspeli da uklone „efekat skutera“ prilikom maksimalnog ubrzanja.
Za opuštenu vožnju, CVT menjač svakako je dobra opcija, ali za dinamičniju vožnju u kojoj dolaze do izražaja svi kvaliteti oslanjanja, upravljača i čvrstine šasije, bolja opcija je ručni menjač, koji je takođe doteran dodatnom preciznošću, kraćim hodom i elektronskom kontrolom koja pri svakoj promeni brzine koriguje obrtaje kako bi se izbegli neprijatni trzaji.
Što se tiče dizajna, on je na pola puta između SUV-a i kupea, u stilu Nissan Juke-a, ali u većem izdanju – C-HR je spoljašnjim dimenzijama gotovo identičan modelu Qashqai. Izrazito visoka bočna linija i agresivan profil čine ga mnogo bližim standardima Lexus-a, a isto važi i za kvalitet izrade i korišćenih materijala u unutrašnjosti koji nakon 7 godina ne pokazuju znakove habanja.
Ipak, ova dizajnerska rešenja su donela neke kompromise na polju praktičnosti, funkcionalnosti, i pre svega preglednosti. Visoke bočne linije blokiraju pogled ka pozadi, a najveći problem je prilikom izlaska sa parking mesta, jer ćete teško primetiti nadolazeća vozila ako idete unazad. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za osobe prosečne visine, a zapremina prtljažnika od 377 litara je nešto manja nego kod konkurencije.
Kako piše Auto Klub, ponuda opreme je na visokom nivou, a kao što se i može očekivati od jedne Toyote, fokus je na bezbednosnim sistemima.
Što se cene tiče, na oglasima polovnih automobila C-HR se može pronaći po ceni od oko 18.000 evra, dok je za hibridnu verziju potrebno izdvojiti više od 20.000 evra.
Bonus video: Vozili smo najnoviji krosover Toyote, model Corolla Cross