Foto: Dacia/Promo

Rumunski kompaktni model u poslednjih deset godina beleži ogroman rast prodaje, pa je sada među najprodavanijim automobilima u Evropi. Ovaj uspeh počeo je sa drugom generacijom, koja je sada izbor mnogih kupaca polovnjaka kod nas.

Opterećeni lošim imidžem brenda Dacia iz prošlosti i stavom „šta će reći komšije“ mnogi ne žele da priznaju da je današnji Sandero, čak i kao polovni, jedan od pouzdanijih i ekonomski najisplativijih automobila. Naravno, ako gledamo samo čistu ekonomsku računicu za prevoz od jedne do druge tačke, i ako zanemarimo dizajnerske i tehnološke trendove.

Foto: Dacia/Promo

Prva generacija je već pokazala da se radi o izdržljivom i atraktivnom automobilu, koji je pomalo rudimentarnog dizajna, ali Renaultova tehnologija je donela savremenost, a verzija Stepway, koja je blago povišena i sa elementima krosovera, je dodala malo šminke.

Druga generacija, predstavljena u jesen 2012. godine, podiže celu priču na viši nivo, ali bez odricanja od osnovnih ideja atraktivnog, izdržljivog i pristupačnog automobila, sa dimenzijama, udobnošću i prostranošću koje su na gornjoj granici niže klase.

Foto: Dacia/Promo

U početku se čak i na zahtevnim zapadnim tržištima čekalo mesecima na isporuku, a Sandero je u nekim zemljama, ne samo u srednjoj i istočnoj Evropi, brzo postao jedan od najprodavanijih modela među privatnim kupcima.

Foto: Dacia/Promo

U bogatoj Nemačkoj i danas je to slučaj, baš kao i u našem regionu. U isto vreme, Sandero se pokazao kao jedan od najčešćih izbora u poslovnim i rent-a-car flotama, gde se koristi u težim uslovima. Sve to je čvrsta potvrda da je pod okriljem Renaulta ponovo stvoren naizgled skroman, za neke čak i neprivlačan automobil, ali koji je dokazano vrlo solidan i trajan.

Foto: Dacia/Promo

Zato nije pogrešno zaključiti da je Sandero pametan izbor polovnog automobila ako su najvažniji kriterijumi niski troškovi održavanja i delova, i naravno pouzdanost, što većini kupaca i jeste, uz ustupke po pitanju dosta tvrde plastike, jeftinog i praznog osećaja pod rukama na plastičnim kvakama vrata koje su velikih dimenzija i oštrog gornjeg ruba. Tu su i još neki nedostaci poput sirovih kedera oko unutrašnjeg okvira vrata, slabije zvučne izolacije ili tanjeg sloja laka podložnog oštećenjima.

Foto: Dacia/Promo

Sa druge strane, čvrsti materijali su otporniji na habanje, izrada uliva poverenje, a u opremi je manje-više sve što je potrebno, osim najmodernijih elektronskih gedžeta za bezbednost i zabavu. I poznati Renaultovi motori su u potpunosti korektni, solidnih kapaciteta i niske potrošnje, posebno 1,5-litarski dizel. Dokazano je da im uz redovno održavanje ni velike kilometraže nisu nedostižne.

Foto: Dacia/Promo

Sa druge strane, meko i „pasivno“ ogibljenje i plastična ručica menjača sporijeg hoda nisu raspoloženi za dinamičnu vožnju i usmeravaju na smireniji pristup, ali zato prelazak preko rupa ili ležećih policajaca ostavlja utisak čvrstoće i neuništivosti.

Kako piše Auto Klub, kod prvih primeraka treba paziti na rđu na okovima vrata, ali značajniji sistematski problemi nisu primećeni i eventualni nedostaci pojedinačnog polovnog primerka najviše proizilaze iz stepena održavanja i brige kod prethodnog vlasnika.

Bonus video: Vozili smo prvu ikad hibridnu Dačiju – pogledajte šta nam se desilo