Foto: Promo/Lancia

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila Lancia Flaminia italijanskog predsednika. Brend Lancia ima vrlo prestižnu istroriju, a u tekstu saznajte koji modeli su bili najuticajniji, ali i više o neverovatnom predsedničkom primerku koji se i danas koristi.

Brend Lancia su u Torinu 27. novembra 1906. osnovali Vinćenco Lansija i Klaudio Fogolin, obojica zaposleni u FIAT-u, i veliki ljubitelji automobila. Vinćenco je već bio poznat u automobilskom svetu, pošto je za volanom FIAT-ovih automobila odneo razne sportske pobede.

Prvi automobil proizveden 1908. bio je model Lancia sa 12 KS, izrazito nekonvencionalan automobil za svoje vreme. Njegova šasija je bila niska i lagana, opremljena pogonskom osovinom, a ne lancima, i postala je prava priča o uspehu za svoje vreme sa prodajom od preko 100 primeraka. Slava brenda Lancia je rasla i brend je prošao kroz Prvi svetski rat, nakon čega su usledili drugi visokokvalitetni modeli, uključujući modele Lambda, Augusta i Aprilia.

Nakon Drugog svetskog rata, Lancia je 1950. godine predstavila model Aurelia, prvi automobil na svetu sa V6 motorom.

Foto: Miloš Nikodijević

Model je nakon toga pobedio na raznim takmičenja, što je ubedilo Đanija Lansiju – sina Vinćenca – da osnuje trkačko odeljenje koje će se usredsrediti na takmičenja. Ono je nazvano Scuderia Lancia.

Godine 1956. brend je prešao na dva vrhunska automobila: simboli 60-ih bili su Flaminia i Flavia, a Flavia je bila prvi italijanski automobil sa pogonom na prednjim točkovima.

Lancia, oldtimer
Foto: Miloš Nikodijević

Početkom 1970-ih oživljeno je sportsko odeljenje, koje je zatim dominiralo svetom relija više od 20 godina, s modelima Stratos, 037 i kasnije Deltom. Lancia se potom popela na planinu Olimp moto-sporta: petnaest Svetskih reli šampionata, tri Constructor i Endurance svetskih šampionata, jedna 1000 Miglia titula, dve Targa Florio, jedna Carrera Panamericana.

Izvan polja sporta, 1985. je kompaktni Y10 debitovao na Sajmu automobila u Ženevi.

Ovaj model je kasnije napravio revoluciju koncepta gradskog automobila.

„Ipsilon“ je uskoro postala vrlo uspešna linija: više od 35 specijalnih serija, 4 generacije, lider svog segmenta u Italiji. „Ipsilon“ je najduže aktuelni i najprodavaniji Lancia model ikada, sa više od 3 miliona prodatih primeraka.

Foto:ALDO_FERRERO/ Lancia

Predsednička Lancia Flaminia – ambasador Italije u svetu

Lancia Flaminia je predstavljena 1957. godine na Sajmu automobila u Ženevi: vrhunska perjanica od vozila, opremljena 2,5-litarskim V6 motorom sa luksuznim enterijerima i detaljima.

Foto: Promo/Lancia

Vrlo brzo je unapređena kroz posebnu seriju, a potom je 1961. Pinin Farina proizveo predsednički kabriolet sa dugim međuosovinskim rastojanjem, poznat kao 335, što je ukazivalo na njegovo međuosovinsko rastojanje u centimetrima.

Foto: Promo/Lancia

Ovaj automobil je prvi put koristio predsednik Đovani Gronči tokom posete kraljice Elizabete II Italiji. Za četiri meseca, napravljeno je četiri modela. Kako bi se nastavila tradicija, imenovani su po čistokrvnim konjima iz bivše papske ergele, Scuderie del Quirinale: Belfiore, Belmonte, Belvedere i Belsito.

Foto: Promo/Lancia

Belfiore, Belmonte i Belvedere imali su kabrioletsku formu sa čvrstim platnenim krovom koji se može sklopiti, dok je Belsito bio opremljen mekim platnenim krovom koji se ne otvara u delu iznad sedišta vozača.

Foto: Promo/Lancia

Obojeni su u klasičnu ponoćnu plavu, a svi modeli imali su crne presvlake od Connolly kože, interkom sistem za komunikaciju s vozačem, sa prostorom za 5 putnika na velikom zadnjem sedištu, sa dva dodatna sedišta koja se mogu spustiti.

Foto: Promo/Lancia

Prethodno je korišćen tokom važnih poseta državnika, kao što su Džon F. Kenedi, Šarl de Gol i za stotu godišnjicu ujedinjenja Italije, automobili su pažljivo obnovljeni 2001.

Foto: Promo/Lancia

Dva nova modela se sada nalaze u Scuderie del Quirinale: Belfiore i Belvedere ostaju automobili koje koriste italijanski predsednik i visoki zvaničnici u važnim prilikama.

Foto: Promo/Lancia

Belsito se može videti u Istorijskom muzeju vojnih vozila u Rimu, dok je Belmonte prikazan u Nacionalnom muzeju automobila u Torinu od 2001.

Bonus video: Bili smo na najzanimljivijem automobilskom događaju u Srbiji – Cars and Coffee

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar