Foto:Promo/Volkswagen

Da je vreme hečbek automobila iza nas znamo odavno. Modele poput Golfa pregazili su krosoveri, a ako ćemo o najpopularnijima među njima, tu se svakako nalazi VW Tiguan, koji je danas ujedno i najprodavaniji Volkswagen. Mi smo imali ekskluzivnu priliku da se kao jedna od retkih redakcija iz Srbije nađemo na svetskoj premijeri treće generacije VW Tiguana, pa u tekstu saznajte šta je sve to promenjeno, i kako to da sada VW nudi prostora isto koliko i Škoda.

Odmah na početku da neke od vas podsetimo, a nekima možda da otkrijemo da je Tiguan najtraženiji model iz VW-a – samo prošle godine prodat je u gotovo pola miliona primeraka, a od lansiranja (2007.) ovaj krosover kupilo je čak 7,6 miliona ljudi.

Hajmo sad na lice mesta – prvo što smo primetili kod treće generacije VW Tiguana jesu mnogo mekše linije koje su primenjene doslovno svuda kada govorimo o eksterijeru. Znate da je ranije bilo oštrih i ravnih linija, a sada – bilo da ga gledate spreda, sa strane ili otpozati – jasno je da su ga dizajneri, takoreći, zaokruglili. Uz to, čitav prednji deo je takvog dizajna da je koeficijent otpora vazduhu sada dodatno smanjen sa 0,33 na 0,28 Cd.

Foto:Promo/Volkswagen

Vizuelno mekšem utisku dodatno doprinosi i to što sada farovi zalaze malo dublje u karoseriju, a jedna od zanimljivnosti koju smo saznali u Nemačkoj na premijeri ovog važnog modela, jeste i to da je za razvoj novih pametnih svetala zadužena Julia Lebedynska, koja je već duži niz godina deo VW Grupe i koja je radila čak i na novom Golfu, dok joj je, kako nam je rekla, Tiguan omiljeni projekat.

Novi IQ.LIGHT HD matrix farovi, koji se prvi put koriste u Tiguanu, potiču iz modela Touareg, a svetla su, osim drugačijeg dizajna, sada mnogo pametnija i vozaču omogućavaju mnogo bolju vidljivost.

Foto:Promo/Volkswagen

LED svetla su sa ukupno 38.400 multipiksela (19.200 LED multipiksela po faru). Što se tiče zadnjeg dela, nama se dopala nova horizontalna LED traka koja daje poznati, ali opet upečatljiv izgled zadnjeg kraja Tiguana, koji čak i tu podseća na velikog Touarega.

Foto:Promo/Volkswagen

Ali, polako, ovo je i dalje jedan komapktni krosover, koji nije mnogo porastao – svega 3 cm u dužinu, međutim, najzad su Volkswagenu uspeli da urade nešto što govori da im je više dosta toga da Škoda bude poznata po tome da nudi najviše prostora u kabini i sve te važne centimetre, i da im je dosta više da njihov učenik bude bolji od njih.

Praktičan test veličine kabine

Na samoj premijeri zamolili smo dvojicu natprosečno visokih kolega da se smeste u novi Tiguan. Kolega koji je visok 202 cm je seo na vozačevo mesto, dok je kolega od 195 cm visine seo iza njega. I – obojica su imala sasvim dovoljno prostora, odnosno nijedan od njih nije morao da trpi pritisak ni na kolenima, ali ni u delu prostora za glave putnika.

Foto:Promo/Volkswagen

Dakle, definitivno možemo pohvaliti izuzetno prostranu kabinu, i istaći da dodatni centimetri unutra nisu uzeli danak na zapremini prtljažnika. Naime, ovaj prostor je sada čak i veći i to za 37 litara, te nudi 652 litre, odnosno 1.650 litara kada se obore nasloni zadnjih sedišta. Novi Tiguan je sada dugačak 4,54 m, dok je međuosovinsko rastojanje 2.680 mm, a dobio je i 4 mm u visini te je sada 1.639 mm.

Foto:Promo/Volkswagen

Kako ste već na prethodnim fotografijama imali prilike da „gvirnete“ i u kabinu, da vam pokažemo i kako sada ona izgleda kada se smestite za volan. Dočekalo nas je jedno potpuno drugačije okruženje od onoga što je nudio prethodnik.

Foto:Promo/Volkswagen

Akcenat je stavljen na materijale i mnogo kvalitetniju izradu. Osim toga, novi kokpit je mnogo intuitivniji za upotrebu nego što je slučaj kod drugih aktuelnih VW modela. Novi je „digitalni kokpit“ (10,3 inča), ekran multimedijalnog sistema dijagonale do 38 centimetara (15 inča) sa potpuno novom menijem i grafikom. U standardnoj opremi instrument-tabla biće ista ovakva od 10,3 inča, dok će centralni ekran biti manji, odnosno 12,3 inča.

Foto:Promo/Volkswagen

Nama, a i mnogima se dopalo što su „tač“ kontrole sa volana eliminisane, te su vraćene stare, dobre fizičke tipke. Da kažemo i da su kontrole klima-uređaja sada bolje za korišćenje, odnosno responsivnije su nego pre.

Kako nam je rečeno na premijeri, novi Tiguan će biti i u standardnoj opremi bogato opremljen, pa će čak i neobično panelno ambijentalno osvetljenje biti deo osnovih modela.

Na listi za doplatu biće novi head-up ekran i multifunkcionalni Driving Experience prekidač sa integrisanim OLED ekranom. Reč je zapravo o rotacionom kontroleru koji ima sopstveni ekran preko kog možete upravljati profilima u vožnji, jačinom zvuka ili čak bojama ambijentalnog osvetljenja.

Foto:Promo/Volkswagen

Dodatno, brojne funkcije vozila i podešavanja infotainment sistema sada se mogu podesiti na maternjem jeziku zahvaljujući novom sistemu IDA glasovne asistencije.

Nešto što će svi odmah primetiti, a što smo već imali prilike uživo da vidimo i na novom VW Passatu jeste i nova pozicija ručice menjača. Ona se sada nalazi iza obruča upravljača. Svi modeli Tiguana dodatno imaju i komande iza upravljača.

Foto:Promo/Volkswagen

Konstruktori su nas upoznali s brojnim detaljima, a definitivno jedan od najvažnijih tiče se modernije MQB Evo platforme koja čini osnovu novog Tiguana.

Koji motori će se nuditi?

Zahvaljujući pomenutoj MQB evo platformi, Tiguanu su dostupne različite vrste pogonskih jedinica. Na primer, biće dostupni 2.0 turbodizel motori (TDI) od 150 i 190 KS, potom 1.5-litarski turbobenzinski motori (TSI) sa 130 i 150 KS, kao i blagi hibridni turbo benzinski motori (eTSI) i plug-in hibridni sistemi (eHybrid) od 200 i 270 KS, a koji će ubuduće biti nuđeni isključivo u kombinaciji s automatizovanim DSG menjačem.

Plug-in hibridne verzije će imati domet na struju od oko 100 km, a punjenje putem naizmenične struje (AC) biće brže kod svih verzija eHybrid-a, a brzo punjenje putem jednosmerne struje (DC) premijerno se uvodi kao standard.

MQB platforma obezbeđuje osnovu za novu generaciju elektronski kontrolisanog sistema ogibljenja. Pored mnogih pojedinačnih mera, Volkswagen je redizajnirao adaptivnu kontrolu DCC ogibljenja: zahvaljujući opcionom DCC Pro sistemu sa dvoventilskim amortizerima.

Dodatno, novi model je serijski opremljen i sistemom Vehicle Dynamics Manager – MQB sistemom koji je svoj debi imao u aktuelnom modelu Golf GTI3. Sistem kontroliše funkcije elektronskih diferencijala (XDS) i komponenti za kontrolu lateralne dinamičnosti i rada amortizera u DCC Pro sistemu. Takođe, ovaj sistem selektivno bira snagu kočenja po točku i određuje promene u tvrdoći amortizera što dodatno povećava udobnost i performanse tokom dinamičnije vožnje.

Prodaja novog Tiguana se očekuje tokom prvog kvartala sledeće godine kada će se znati i tačna cena, dok se sada „šuška“ da će startovati od oko 30.000 evra.

Bonus video: Vozili smo novi VW Amarok 3.0 TDI V6 – Od koga je „maznuo“ platformu i koliko sada košta?