Ne da se ne nazire kraj krizama u automobilskoj industriji, nego deluje kao da se one samo gomilaju i nadovezuju jedna na drugu. Posle pandemije, problema sa mikročipovima, a potom nestašice i drugih osnovnih sirovina za proizvodnju vozila, sada se najavljuje nova kriza - problemi sa snabdevanjem baterijama koji će pogoditi automobilsku industriju 2025. ili 2026. godine.
„Ako ne bude manjka baterija, tada će postojati značajna zavisnost zapadnog sveta od Azije. To je nešto što lako možemo da predvidimo“, rekao je šef Stellantisa, Carlos Tavares na konferenciji „Financial Timesa“.
Proizvođači automobila dugo su se oslanjali na eksterne dobavljače baterija, uglavnom iz Kine ili Južne Koreje. Ali sada kreću s podizanjem proizvodnih pogona za baterije. Međutim, povećanje kapaciteta proizvodnje zahteva period od nekoliko godina. Evropski automobilski giganti biće zavisni od dobavljača kao što su LG Chem, Samsung (Južna Koreja), Panasonic (Japan) i CATL (Kina).
Šef Stellantisa takođe predviđa nestašicu sirovina što bi moglo da dovede do strukturalnih izazova. U poređenju sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem, električni automobili su pravi teškaši i u proseku su teži 500 kilograma. Rudarenje sirovina poput koblata nosi nove geopolitičke rizike, piše revija HAK.
„Šta je sledeće? Gde je čista energija? Gde je infrastruktura za punjenje? Gde su sirovine? Koji su geopolitički rizici u nabavci tih roba? Ko ima u vidu širu sliku ove promene?“, pitao je šef Stellantisa na konferenciji.
Podsetimo da su šefovi Renaulta, BMW i VW-a takođe izrazili zabrinutost kada je reč o prebrzoj tranziciji na električna vozila, a više o tome pročitajte ovde.
Bonus video: Šta to bi na sajmu automobila u Beogradu?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram