Foto:Shutterstock

Mnogi ljudi pretpostavljaju da su polovni automobili iz Nemačke dobro održavani i da nemaju skrivene mane i nedostatke. Međutim, to baš i nije tako, što je potvrdila priča jednog kupca iz Srbije koji je zamalo bio prevaren.

Kupac iz Srbije, Đorđe Aleksić je na popularnom nemačkom sajtu za prodaju automobila pronašao lep BMW X6. Kontaktirao je prodavca, dobio VIN broj (broj šasije) automobila kako bi proverio njegovu istoriju. Prema izveštaju, sve je izgledalo u redu i X6 je imao pravu kilometražu i samo manja oštećenja na vozačevim vratima.

Aleksić se odvezao 2.000 km do Nemačke da bi kupio željeni auto i zamalo da bude prevaren: kako se ispostavilo, prodavac mu je dao VIN kod drugog automobila. Kada je proverio pravi VIN za X6 koji se prodaje, istorijski izveštaj je otkrio tešku nesreću u prošlosti, u kojoj je automobil maltene bio havarisan, a šteta je bila u visini od oko 30.000 evra. Po svemu sudeći, taj BMW je oštećen u Rumuniji, a vlasnik je pokušao da sakrije ovu činjenicu.

„Auto je izgledalo savršeno iznutra i spolja, ali nikad ne možete znati koliko je dobro popravljen. Važno je uvek proveriti da li se VIN na automobilu poklapa sa onim u dokumentima. U suprotnom možete kupiti kompletnu olupinu“, kaže Aleksić posle neuspešnog posla.

Istraživanje carVerticala otkrilo je da ova bizarna situacija kada se automobil prodaje u Nemačkoj, ali je pre nekoliko godina imao oštećenja u drugim zemljama, nije tako neuobičajena koliko zvuči. U 2022. godini, 230.695 automobila je provereno na ovoj platformi koji su poslednju registraciju imali u Nemačkoj.

Ono što je još interesantnije – od tog broja, 9.997 vozila imalo je neku zabeleženu aktivnost u drugim zemljama. To znači da je 4,3% automobila prodatih u Nemačkoj možda korišćeno u inostranstvu, čak i ako njihovi prodavci to nekako „zaborave“ da napomenu.

Prema CarVertical-u, 16,6% automobila na prodaju u Nemačkoj primećeno je u Italiji, 12,7% – u Francuskoj, i 10,6% – u SAD. Iako udeo automobila zabeleženih u Rumuniji, odakle je X6 bio izvorno, nije visok (5,1%), rizik i dalje postoji.

Nisu svi prodavci vredni poverenja

Iako tržište polovnih automobila u Nemačkoj ima dobru reputaciju širom Evrope, potpuno poverenje u prodavce može izazvati ozbiljne probleme. Pošto se 75% polovnih vozila u Srbiji uvozi iz inostranstva, često imaju vraćenu kilometražu, skrivena oštećenja i druge nedostatke.

Foto: Shutterstock

Prevare na tržištu polovnih automobila češće su u istočnoj Evropi. Međutim, kupci takođe treba da preduzmu mere predostrožnosti kada kupuju vozila u zapadnim zemljama. U suprotnom, lako je dobiti automobil u lošem stanju, a zatim platiti mnogo novca za neočekivane popravke.

„Mnogi veruju da samo dobro održavani automobili dolaze iz Nemačke, Švajcarske i drugih zemalja zapadne Evrope. Iako su pojedini kupci svesni mogućnosti prevare, uobičajeno je da poveruju u bilo šta što prodavac kaže o automobilu ako dolazi iz inostranstva“, kaže Aleksić.

Provera istorije automobila nije dovoljna. Pošto neki prodavci koriste lažne VIN-ove, kupci moraju pažljivo da provere da li je VIN koji su dobili pravi. Lažiranje VIN-a je protivzakonito, a ako prevarant ode tako daleko, taj automobil treba izbeći po svaku cenu.

Bonus video: „Ne želim da izađem iz ovog automobila“ – test BMW M240i

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare