EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Posle krosovera EQA, sedmoseda EQB i limuzina EQE i EQS, sada je nemački proizvođač prikazao svoj najveći luksuzni model na struju. EQS SUV je električni pandan Mercedesu GLS, a glavni rival biće mu BMW iX.

Novi EQS SUV deli dugo međuosovinsko rastojanje (3.210 milimetara) sa EQS limuzinom, ali je preko 20 centimetara viši. Detaljne dimenzije kažu da je dugačak 5.125 mm, širok 1.959 i visok 1.718 mm.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

U kabini EQS nudi mnogo više prostora od konvencionalnog GLS modela, budući da je reč o električnom automobilu koji nema ograničavajuće elemente, poput klasičnog motora i menjača. Prtljažni prostor, zavisno od verzije (nudi se i kao sedmosed) varira od 565 do 645 litara zapremine.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes EQS SUV dolazi u tri verzije: EQS 450+ sa pognom, odnosno elektromotorom pozadi, 360 KS i 568 Nm, zatim EQS 450 4Matic sa dva elektromotora (na svakoj osovini po jedan), snage 360 KS i čak 800 Nm, dok najsnažnija verzija novog SUV-a na struju nosi oznaku EQS 580 4MATIC, a to znači čak 544 KS i 850 Nm. Takođe, zavisno od verzije domet modela EQS SUV može biti od 536 do 613 kilometara.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

U modelima 4Matic, funkcija Torque Shift obezbeđuje inteligentnu, kontinuirano promenljivu raspodelu obrtnog momenta između zadnjeg i prednjeg elektromotora.

Što se tiče ogibljenja, reč je o Airmatic vazdušnom oslanjanju ADS+, a koji spada u standardnu opremu.

Nivo vozila se može podići za nekoliko centimetara. Pored Dinamic Select režima Eco, Comfort, Sport i Iindividual, verzije 4Matic imaju i Offroad režim za vožnju van puta. Štaviše, upravljanje zadnjom osovinom sa uglom upravljanja do 4,5 stepeni je standardno. Opciono, takođe putem OTA ažuriranja, dostupna je verzija sa uglom upravljanja do 10 stepeni.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Vrhunac u unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen (posebna oprema). Ova veliki, zakrivljeni ekran proteže se skoro celom širinom kabine. Tri ekrana se nalaze ispod zajedničkog pokrivnog stakla i vizuelno se spajaju. OLED ekran od 12,3 inča suvozaču pruža sopstveni ekran i kontrolnu oblast.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

U Evropi, i u sve većem broju zemalja, suvozač na prednjem sedištu takođe može da gleda dinamične sadržaje dok je vozilo u pokretu. To je zato što Mercedes-EQ može da se osloni na inteligentnu logiku blokiranja zasnovanu na kameri: Ako kamera otkrije da vozač gleda u ekran suvozača, sistem automatski zatamnjuje dinamički sadržaj.

EQS, SUV, električni auto Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

EQS limuzina je bila prva serija modela brenda Mercedes-Benz u kojoj se potpuno nove funkcije vozila mogu aktivirati u nekoliko oblasti putem bežičnih ažuriranja (OTA). Na primer, asistencije poput pomoći pri manevrisanju prikolice (Trailer Manoeuvring Assist) ili MBUX (Mercedes-Benz User Experience) navigacija proširene realnosti mogu se aktivirati kasnije, odnosno i nakon kupovine.

Bonus video: Kako izgleda život u Srbiji sa najmanjim Mercedesom EQA

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar